کد خبر: ۲۹۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021December 22
ما در پایان ٩٨ و آغاز دوران کرونا در تولید مواد ضدعفونی خودکفا بودیم؛ در زمانی که در بسیاری از کشورها با کمبود مکمل‌ها و ویتامین‌ها مواجه بودیم
شفاآنلاین>سلامت>برادران گفت: در ۶ ماهه نخست سال، ٢٢ میلیون دلار واردات مکمل‌های غذایی و رژیمی داشتیم که کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش شفاآنلاین:محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در نهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و دهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: بسیاری از دغدغه‌ها در حوزه قاچاق عدم شفافیت در تجویز و تفکیک موضوع فروش از تجویز مورد توجه قرار دارد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: ارزش محصولات تولیدی مکمل‌های غذایی و رژیمی در سال ٩٩ حدود ۶ هزار میلیارد تومان و در ۶ ماهه سال ١۴٠٠ حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده است و امیدواریم این عدد به ٨ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. ١۵٠ واحد از ظرفیت تولید بدون کارخانه استفاده می‌کنند که ١٢٠ واحد اکنون فعال هستند.

او افزود: ما باید به سمت راهبرد صادرات برویم و در این زمینه وزارت صمت، کمک‌های لازم را در قالب شهرک‌های صنعتی و تسریع در مجوز تولید کار را دنبال خواهد کرد البته باید توجه داشت امسال واردات داشتیم، اما بیشتر واردات مربوط به ثبت سفارش‌ها در سال گذشته و ترخیص در امسال بوده است. ۶ ماهه نخست سال ٢٢ میلیون دلار واردات مکمل‌های غذایی و رژیمی داشتیم که نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است همچنین برندسازی در مکان‌های غذایی، رژیمی، ورزشی و طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

کمبودی در مکمل‌ها و ویتامین‌ها در دوران کرونا نداشتیم

عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در نهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و دهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: ما در پایان ٩٨ و آغاز دوران کرونا در تولید مواد ضدعفونی خودکفا بودیم؛ در زمانی که در بسیاری از کشورها با کمبود مکمل‌ها و ویتامین‌ها مواجه بودیم، توانستیم سربلند در برابر مردم باشیم و کمبودی در دوران کرونا نداشتیم.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش میزان تولید، حجم بازار مکمل‌ها نیز دو برابر شده است که می‌توان از این فرصت برای صادرات بهره برد.
برچسب ها: واردات ، مکمل ، رژیمی ، ضدعفونی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: