کد خبر: ۲۹۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 14
مجلس شورای اسلامی دارای طرفیت بزرگی است که در اصلاح قوانین می تواند با ما کمک کند، هیچ طرحی نیست که در مجلس و دولت انقلابی تصویب نشود
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق می‌تواند از افراد فاقد بیمه در سنین بالا و بدون درآمد پشتیبانی و حمایت کند و با فقر سالمندی در جامعه مقابله کند.
به گزارش شفاآنلاین: بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در نشست بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر در اجرای طرح بیمه فراگیر در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اظهار کرد: این صندوق می‌تواند از افراد فاقد بیمه در سنین بالا و بدون درآمد پشتیبانی و حمایت کند و با فقر سالمندی در جامعه مقابله کند.

وی افزود: شناساندن جایگاه صندوق به جامعه هدفی بسیار مهم است و می‌بینیم که برخی از فعالیت‌های این صندوق چندان اطلاعی ندارند. البته این تنها منوط به جامعه نیست بلکه جامعه نخبگانی و مدیران ما نیز از فعالیت‌های این صندوق بی اطلاع هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با تاکید بر شناساندن این صندوق به آحاد جامعه هدف، خاطرنشان کرد: اجرای چنینی سیاستی می‌تواند موجب حمایت‌های بیشتر و مطلوب‌تر مردم شود.

برقراری، با اشاره به آمار پایین ورودی‌های صندوق‌ بیمه اجتماعی، ابراز کرد: این صندوق، جوان است و برهمین اساس ورودی‌های این صندوق مناسب و خروجی‌ها کم است اما تمام تلاش ما بر این است تا از محاسبات عدول نکنیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر از نگاه علمی تبعیت نکنیم سرنوشت این صندوق نیز به دیگر صندوق‌ها دچار خواهد شد و برای پرداخت مستمری‌ها با مشکل جدی روبه رو خواهد بود. بخشی از مشکلات ما با گفت وگو  و تجارب دیگران حل می‌شود و نیازمند درک عمیق افراد موثر در این حوزه است.

برقراری گفت: مجلس شورای اسلامی دارای طرفیت بزرگی است که در اصلاح قوانین می تواند با ما کمک کند، هیچ طرحی نیست که در مجلس و دولت انقلابی تصویب نشود به ویژه آنکه نام روستاییان و عشایران و کشاورزان در میان باشد.

وی گفت: اگر امروز امنیت غذایی، اقتصادی و امنیت ملی می خواهیم به واسطه همین  روستاییان عشایران و کشاورزانی هستند که مولدان اصلی در کشور بوده و تلاش بسیاری برای آبادانی کشور کرده اند. اینها وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی نشان داده اند و  باید قدردان آن‌ها باشیم. بنده باید مشکلات را با بررسی و تحقیق و تجربه انتقال دهم و گام‌های موثری برای رفع آن‌هه بردارم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: نگاه ما تحولی است و جنس آن گفت وگو است و شعار نیست، بلکه اقدام و عمل میدانی است و  در دفتر کار نخواهم ماند و در کنار کشاورزان و روستاییان و کارگزاران برای حل مشکلات صندوق تلاش خواهم کرد. ما تربیون روستاییان هستیم و اگر روستایی به خاطر مشکلات مالی نتواند آن سطح بیمه خود را پرداخت کند با او مدارا می کنیم و از سطوح مختلف بیمه ای برای او استفاده می کنیم.

وی گفت: ما باید رضایتمندی از صندوق را بالاتر برده و افزایش دهیم، در همین راستا ضریب پوشش نیز باید ارتقا یابد، امروز رضایتمندی از صندوق وجود دارد اما باید این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد.
برچسب ها: حمایت ، کشاورزان ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: