کد خبر: ۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - 2013May 29
شفا آنلاين - کارشناس ارشد مسائل شهری، بر ضرورت همکاری و تعامل دولت با مجموعه مدیریت شهری تهران برای اجرای هرچه بهتر طرحهای ترافیکی تاکید کرد و گفت: تلاش یکسویه شهرداری برای کاهش حجم بار ترافیکی، به تنهایی پاسخگو نخواهد بود و لازم است دولت آینده در این زمینه با مدیریت شهری تعامل و همفکری کند 
به گزارش شفا آنلاين، دکتر حسین خانلری-کانديداي شوراي شهرتهران- با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک در دوران مدیریت دکتر قالیباف، اظهارداشت: آنچه را شهروندان شاهد هستند، گواه این حقیقت است که مدیریت شهری هرچه در توان داشته برای آسایش و رفاه مردم انجام داده است اما با توجه به وسعت و جمعیت پایتخت، به نظر می رسد که برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه حمل و نقل و ترافیک، می بایست دستگاههای دولتی نیز پای کار بیایند و شهرداری را همراهی کنند. وی افزود: توسعه خطوط اتوبوسهای تندرو(BRT)، افزایش خطوط مترو، احداث و گسترش بزرگراهها و... از جمله اقدامات قابل تقدیر مدیریت شهری در این سالها بوده است که باعث شده تا دغدغه شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری، کمتر شود. رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری به آثار و تبعات ترافیک بر روح و روان افراد اشاره کرد و گفت: ماندن در ترافیک، فرد را عصبی و پرخاشگر می کند. در نتیجه چنین فردی در ادامه روز، آن طور که باید و شاید نمی تواند به کارهای خود رسیدگی کند و چه بسا او را وادار می کند که با کوچکترین اعتراضی، خشونت به خرج دهد. بنابراین، اهمیت روان سازی و کاهش بار ترافیک نه تنها از بعد مسائل شهری، که به جهت مسائل فردی و اجتماعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خانلری در ادامه به برنامه چشم انداز تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: توسعه و ساماندهی سیستم حمل و نقل همگانی به ویژه استفاده از سیستمهای حمل و نقل نوین و سریع متکی بر مطالعات فنی و اقتصادی، از جمله اولویتهای شورای چهارم شهر تهران و مدیریت شهری است. این کارشناس ارشد مسائل شهری با تاکید بر تکمیل شبکه بزرگراهی مصوب طرح جامع و برنامه چشم انداز تهران، گفت: گسترش حرکت پیاده و دوچرخه در پهنه های مستعد شهر به ویژه بافت تاریخی تهران، از دیگر اولویتها و برنامه های مدیریت شهری است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین به توسعه فضاهای پارک خودرو در شهر تهران اشاره کرد و افزود: این پارکینگها می بایست در نقاط مستعد تبادل سفر و پایانه های اصلی شهر ایجاد شود تا بتواند از حجم سفر با خودروهای شخصی، بکاهد. خانلری در پایان بر ضرورت همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاهها و سازمانهای دولتی با مدیریت شهری برای کاهش بار ترافیکی شهر تهران تاکید کرد و گفت: قطعا، بدون تعامل دستگاههای مربوطه با مدیریت شهری، پیشبرد برنامه ها با تاخیر و مشکل همراه خواهد شد. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: