کد خبر: ۲۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
شفا آنلاین:بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه و خودسرانه برخی از داروها به ویژه در بین جوانان، عامل مهم بروز آسیب‌های کبد در سالهای اخیر بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر کاهدی فوق تخصص گوارش و کبد  افزود: یکی از معضلات دنیای امروز، افزایش بی رویه مصرف داروها در جوامع مختلف و کاهش اثرات درمانی بسیاری از داروها بوده است.

وی با اشاره به گسترش بیماری‌ها و اختلالات کبد در بین مردم، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می دهند که مصرف بیش از اندازه و خودسرانه برخی از داروها به ویژه در بین جوانان، عامل مهم بروز آسیب‌های کبد در سالهای اخیر بوده است.

کاهدی گفت: آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها از جمله داروهایی هستند که در سالهای اخیر مصرف گسترده ای یافته‌اند و اثرات نامطلوبی بر روی اندام‌های مختلف نظیر کبد گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه عوامل غذایی نیز موجب افزایش آسیب‌های کبدی شده است، یادآور شد: برخی از مشکلات ادراری نیز به گسترش آسیب‌های کبدی دامن است.

کاهدی خاطر نشان کرد: نگه داشتن ادرار به مدت طولانی عادت بسیار بدی است که علاوه بر کبد، بر روی کلیه‌ها و برخی دیگر از بافت‌های بدن نیز اثرات و عوارض منفی زیادی بر جای می گذارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: