کد خبر: ۲۹۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021November 22
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت:
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: باید آگاه باشیم که زمانی خانواده از نظر کارکردی کارآمد است که روابط و شیوه سلوک افراد در خانواده موزون و از حداکثر گفتگومداری و خشونت ‌پرهیزی بهره‌مند باشد.
شفاآنلاین>سلامت>خانواده رکن مهم اجتماع است و با در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها، جامعه شکل می‌گیرد. خانواده جایگاه امن و آرامی برای افراد و نیز محلی برای رشد و تربیت نسل‌های آینده است و ارتباطات سالم و مناسب در جامعه بر اساس مناسبات متعادل و متوازن در خانواده بوجود می‌آید. به عبارتی هر تغییری در سازمان و کارکردهای خانواده، تاثیری چشم‌گیر در مناسبات جامعه خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین:مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این مطلب، گفت: باید آگاه باشیم که زمانی خانواده از نظر کارکردی کارآمد است که روابط و شیوه سلوک افراد در خانواده موزون و از حداکثر گفتگومداری و خشونت ‌پرهیزی بهره‌مند باشد.

دکتر احمد حاجبی افزود: نامناسب بودن روابط خانوادگی در شکل عدم همدلی میان اعضای خانواده، نزاع و خشونت، روشن نبودن مرزها میان افراد خانواده و عدم وجود مهارت کافی برای حل تعارض و روابط موثر در وهله اول منجر به عدم دستیابی به دستاوردهای فردی اعضا خانواده و در ادامه مانع عملکرد خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی می‌شود.


راه اندازی «پویش حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم»


مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اظهار داشت: در این راستا دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نظر دارد پویش ملی با عنوان "پویش حرف و گفت؛ روابط خانوادگی سالم" را با همکاری صدا و سیما و با هدف افزایش آگاهی عمومی از یکم تا هفتم آذر ماه برگزار کند.

وی تصریح کرد: این پویش می‌کوشد دانش و آگاهی عموم مردم را در زمینه نقش مهارت های ارتباطی سالم و موثر در روابط خانوادگی، بین زوجین و همچنین بین والدین و فرزندان بهبود بخشد.

دکتر حاجبی محورهای تعیین شده که طی هفت روز از طریق صدا و سیما و رسانه های مجازی به آن پرداخته خواهد شد را چنین برشمرد: خانواده‌‌ی گفت‌وگو محور؛ هم بگوییم، هم بشنویم، خانواده‌‌ی خشونت‌پرهیز؛ اختلافات را حل کنیم، خانواده‌‌ی ساختارمند؛ جایگاه خود را در خانواده بیابیم، خانواده‌ی حمایت‌گر؛ نردبان رشد یکدیگر شویم،  خانواده‌‌ی همدل؛ همدیگر را درک کنیم، خانواده‌ی همراه؛ همیشه کنار یکدیگر باشیم، اوقاتی برای خانواده؛ با یکدیگر وقت بگذرانیم.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری گفت: پویش حاضر گامی باشد در جهت افزایش اشتیاق جامعه به آموختن بیشتر در این حوزه و از طریق آن بتوان محیط خانواده را به کانونی امن تر برای همگان تبدیل کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: