کد خبر: ۲۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 21
مویی که قابل مشاهده است، از یک سری سلول‌های کراتین مرده‌اند، به طور میانگین یک فرد جوان حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۱۰۰ عدد از این تار موها می‌ریزند

شفاآنلاین>سلامت> بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان داروی ریزش مو کشف شد و مجوز مصرف از سازمان غذا و داروی ایران را گرفت. این در حالی است که امروزه براساس گزارش‌ها ۸۰ درصد مردان و زنان به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، استرس و اعصاب دچار ریزش مو می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین: عوامل ژنتیکی باعث ریزش مو روی جمجمه و بدن می‌شوند. با وجود اینکه مشکل طاسی و ریزش بیش از حد مو بیشتر در میان جوانان رواج دارد، اما با این حال کودکان نیز ممکن است دچار آن شوند. مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده که در فولیکول‌های سطح بیرونی پوست تولید می‌شود.

در طول سال همان‌طور که فولیکول‌ها سلول‌های جدید مو را تولید می‌کنند، سلول‌های قدیمی از سطح پوست خارج می‌شوند. مویی که قابل مشاهده است، از یک سری سلول‌های کراتین مرده‌اند، به طور میانگین یک فرد جوان حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۱۰۰ عدد از این تار موها می‌ریزند. در هر صورت در نود درصد موارد مو در حال رشد است. هر فولیکول چرخه رشد خود را دارد که تحت تاثیر سن، بیماری و بسیاری از عوامل دیگر است. اما با افزایش سن چرخه رشد مو کند می‌شود که همین امر منجر به ریزش مو می‌شود. این در حالی است که درمان ریزش مو یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های پزشکان است.

حال اخیرا ماده‌ای به نام تریکوژن در حوزه پوست و مو‌ با تکیه بر دانش سلولی- مولکولی تولید شده که در عرض یک سال رویش مو انجام می‌گیرد برگشت‌پذیر هم نیست. مولکول دارویی موجود در تریکوژن با عبور از سطح‌های مختلف پوست می‌تواند به سلول‌های فولیکولی مو برسد، بر فعالیت‌های درون‌سلولی این فولیکول‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه رشد مو را افزایش دهد. در فرمولاسیون این دارو از آپیژنین استفاده شده که یک عصاره‌ گیاهی و طبیعی است و طبق تحقیقات انجام شده هیچ عارضه‌ای برای این دارو گزارش نشده است.

دارویی برای همه
سیامک افاضلی مدیرعامل شرکت بهین دارو شرق خاورمیانه در نشست خبری که در مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به اثر‌گذاری داروها در بدن اظهار کرد: هنوز به خوبی نتوانستیم در انتقال دارو و مولکول آن از پوست اقدام کنیم و روش‌های مختلفی مانند تزریق جلدی، عبور دارو از پوست و… وجود دارد، اما با استفاده از روش‌های مبتنی بر حامل‌هایی که دارو را از پوست عبور دهند توانسته‌ایم تکنولوژی دارویی را ابداع کنیم و محصول آرایشی و بهداشتی به نام تریکوژن را تهیه کنیم. وی با اشاره به اینکه این تکنولوژی قابلیت استفاده در تولید محصولات دارویی را نیز دارد، گفت: این محصول برای اولین بار در دنیا تولید شده و ضمن اینکه مجوز مصرف داخلی این دارو اخذ شده، فرآیند دریافت مجوز بین‌المللی مصرف آن نیز در حال انجام است. افاضلی با اشاره به ویژگی این محصول دارویی در درمان ریزش مو بیان کرد: این تکنولوژی و روش دارویی می‌تواند در بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به توانایی تولید این دارو در کشور بیان کرد: توانایی ایجاد شغل برای ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم داریم. افاضلی با اشاره به ویژگی‌های دیگر این محصول دارویی متذکر شد: بعد از ابتلا به کرونا برخی افراد دچار ریزش مو می‌شوند که استفاده از این دارو در رویش موها بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه این محصول، محصول قابل اعتمادی برای درمان ریزش مو است، ابراز کرد: این شرکت دارویی در مسیر تولید و پیدا کردن درمان‌ها برای بیماری‌هایی است که درمان‌های ناشناخته یا درمان موثری ندارند.مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این محصول دارویی بدون عارضه بوده و اثر‌گذاری آن پس از یک ماه شروع آغاز خواهد شد،گفت: عود نکردن مجدد ریزش مو و قابل برگشت نبودن ریزش مو از ویژگی‌های این محصول دارویی است. افاضلی با بیان اینکه تاکنون سه هزار نفر از این دارو استفاده کرده‌اند، افزود: این محصول کاملا علمی بوده و اثرگذاری این دارو بیش از ۹۹ درصد است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه روی تولید این محصول دارویی
۹ سال کار تحقیقاتی شده است، ابراز کرد: صحبت‌های لازم برای تولید این محصول دارویی تحت لیسانس ایران در اتحادیه اروپا انجام شده است. وی افزود: استفاده از این محصول دارویی در افراد ۱۵ سال به بالا قابل استفاده است.روزنامه جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: