کد خبر: ۲۹۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 19
تحقیقات نشان داده است ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افرادی که در این مناطق به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان آمده اند از دارو‌های آنتی باکتریایی به عنوان بخشی از روند درمان بیماری استفاده کرده اند.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان می‌گویند زیاده روی در مصرف آنتی بیوتیک‌ها در دوران کرونا منجر به ظهور باکتری مقاوم شده است.
به گزارش شفاآنلاین: امروزه استفاده خودسرانه از دارو به یکی از مشکلات بزرگ جوامع تبدیل شده است. متاسفانه یکی از دارو‌های بسیار پرکاربردی که بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه مصرف می‌شود آنتی بیوتیک‌ها هستند.

با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کند. به تازگی سازمان بهداشت کشور‌های قاره آمریکا در بیانیه‌ای در این باره هشدار داد.

بر این اساس، این سازمان اعلام کرد استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها و دیگر دارو‌های ضدباکتریایی در طول همه گیری کرونا باعث به وجود آمدن باکتری‌های مقاوم به این دارو‌ها شده است. این درحالی است که بار‌ها مقامات بهداشتی تذکر داده اند که مصرف آنتی بیوتیک‌ها هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد.

گزارش‌ها از چند کشور آمریکایی شامل آرژانتین، اوروگوئه، اکوادور، گواتمالا، و پاراگوئه حاکی از آن است که بیماری‌ها و عفونت‌های مقاوم به دارو در میان افراد مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان در حال افزایش است.

کاریسا اتین، مدیر سازمان بهداشت کشور‌های قاره آمریکا در این باره می‌گوید: ما شاهد مصرف بیش از اندازه دارو‌های آنتی باکتریایی به صورت بی سابقه در همه گیری کرونا هستیم که متاسفانه عواقب بسیار بدی برای بیماران دارد. در حقیقت این اقدام کارایی این دارو‌ها برای درمان بیماری‌ها و عفونت‌های مرتبط را کاهش می‌دهد.

دارو‌های آنتی باکتریایی مانند اورمکتین و کلروکوئین به طور گسترده برای مقابله و درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که هیچ شواهد متقنی درباره تاثیرگذار بودن این دارو‌ها در درمان کرونا وجود ندارد و مصرف آنها تنها باعث مقاومت به آنتی بیوتیک می‌شود.

متاسفانه مقامات محلی نیز در جهل مردم دخیل هستند. برخی از این مقامات مانند ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راستگرا و افراطی برزیل مردم را به مصرف دارو‌هایی مانند کلروکوئین تشویق می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است ۹۰ تا ۱۰۰ درصد افرادی که در این مناطق به کرونا مبتلا شده و به بیمارستان آمده اند از دارو‌های آنتی باکتریایی به عنوان بخشی از روند درمان بیماری استفاده کرده اند. این درحالی است که تنها ۷ درصد از آن‌ها به دلیل ابتلا به عفونت ثانویه نیاز به دریافت این دارو‌ها داشته اند.

سازمان جهانی بهداشت بار‌ها تاکید کرده است افراد در همه گیری کرونا به توصیه‌های نادرست و اثبات نشده در پیشگیری و درمان این بیماری توجه نکنند. پیش‌تر یکی از معضلات بزرگ در قاره آمریکا نوشیدن سفید کننده‌ها برای درمان کووید ۱۹ بود! اقدامی که باعث جان باختن شماری از بیماران مبتلا شد.
برچسب ها: خطر ، باکتری ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: