کد خبر: ۲۹۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 09
اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در برخی از استان ها ۹۰ درصد و در برخی دیگر از مناطق پایین تر از میانگین کشوری اجرا می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: امروزه بیش از ۶۰ درصد نسخ الکترونیکی در کشور تولید شده است.
به گزارش شفاآنلاین:مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای کامل نسخه الکترونیکی در سراسر کشور اظهار کرد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در بخش بستری از سال ۹۷ آغاز شده است و در سال گذشته در بخش های دولتی و خصوصی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر میانگین تولید نسخه الکترونیکی در کشور بیش از ۶۰ درصد است و تا پایان سال براساس برنامه ریزی های انجام شده به اهداف از پیش تعیین شده بر طبق قانون می‌رسیم امروزه در بیش از ۹۵ درصد از مراکز بخش دولتی و خصوصی نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در برخی از استان ها ۹۰ درصد و در برخی دیگر از مناطق پایین تر از میانگین کشوری اجرا می‌شود و امیدواریم که تا پایان سال تمام مناطق به میزان خوبی در زمینه اجرای نسخه الکترونیکی  برسند.

رضایی در خصوص اینکه برخی داروخانه‌ها نسخه های الکترونیکی را قبول نمی کنند بیان کرد: امروزه به دلیل اینکه برخی از ارائه دهندگان خدمات اقدام به تجویز نسخه نویسی الکترونیکی نمی‌کنند مشکلاتی ایجاد شده است و برای رفع این مشکل کارهای تشویقی مثل تعرفه نسخ الکترونیک درنظر گرفته شده و امیدواریم با اعمال قانون در سال آینده به پیشرفت های خوبی برسیم.

او گفت: برای نظام ارجاع بیمه ای ما به دنبال این هدف هستیم که خدمات درمانی را براساس سطح بندی ارائه کرده و با افزایش مراقبت های اولیه ، هزینه های درمانی را کاهش بدهیم که این کار در چهار استان به صورت آزمایشی انجام شده و در 6 ماه اول امسال این طرح در تمام استان های کشور اجرا می شود و در وهله اول این کار در صندوق بیمه همگانی سلامت که شامل ۱۳ میلیون نفر است اجرا خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: