کد خبر: ۲۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 26
شفاآنلاین-معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به اعلام جزئیات استقرار پزشکان متخصص مقیم اورژانس در بیمارستان‌های تامین اجتماعی پرداخت و گفت: میزان پرداختی به پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های ملکی را برای ماندگاری آنها در بیمارستان‌های خود اصلاح کردیم.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمدعلی همتی  با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مورد اشاره در طرح تحول نظام سلامت برنامه " پزشکان متخصص on call مقیم بیمارستان" است، گفت: این یک طرح خوب و پیشرو بوده و بناست متخصصان مقیم در بیمارستان‌های دانشگاهی حضور داشته باشند که این امر سرعت تصمیم‌گیری و درمان بیماران را در اورژانس افزایش داده و کیفیت درمانی را ارتقا می‌بخشد. سازمان تأمین اجتماعی با اجرای این طرح هماهنگ است.

وی افزود: ممکن است در برخی استان‌های کوچک‌تر تعداد پزشکان متخصص‌ کافی نباشد و این دغدغه برای ما وجود دارد که پزشکان‌مان از مراکز ملکی به سمت مراکز غیر ملکی سوق پیدا کنند. در حال چاره‌اندیشی در این خصوص هستیم. البته خوشبختانه چند روز قبل مصوبه جدیدی از هیات مدیره سازمان دریافت کردیم و این دغدغه ما بنحوی مرتفع شد. راهکار هیات مدیره این بود که میزان پرداختی به پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های ملکی را اصلاح کنیم.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام این خبر که در پنج رشته متخصص مقیم خواهیم داشت، گفت: این موضوع در بیمارستان‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در بیمارستان‌های تک تخصصی زنان، متخصص مقیم زنان، بیهوشی و اطفال در اورژانس خواهیم داشت و در بیمارستان‌های عمومی متخصص مقیم جراح عمومی، جراح زنان، داخلی و اطفال خواهیم داشت.

همتی با بیان اینکه براساس مصوبه هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی می‌توانیم از پزشکان غیرسازمانی برای اجرای طرح پزشک متخصص مقیم اورژانس استفاده کنیم، گفت: البته تصور می‌کنم ضرورتی برای انجام این کار نباشد و بتوانیم از مجموعه پزشکان حاضر در تأمین اجتماعی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی استفاده از دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد منعقد کردیم البته تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد از سال‌های قبل وجود داشت، اما اخیرا سعی کردیم در قالب این تفاهم‌نامه امور مربوطه را توسعه دهیم. البته استفاده از ظرفیت‌ بیمارستان برای آموزش دانشجویان رشته پزشکی و پرستاری مانع خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان نیست و همچنان اولویت اول ما ارائه خدمت خواهد بود و اگر در کنار آن بحث آموزش را مطرح می‌کنیم در راستای ارتقای کیفیت است.

معاون درمان تأمین اجتماعی افزود: در طرح پزشک متخصص مقیم اورژانس از دانشجویان استفاده نخواهیم کرد، دانشجو تعهدی به ما ندارد و این طرح مربوط به پزشکان متخصص است.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: