کد خبر: ۲۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 01
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون:
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه کشورهای دنیا مربوط به پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات پیشگیرانه را در مورد مسائل مختلف سازمان و با هدف جلوگیری از مشکلات در دستور کار قراردادیم.
شفاآنلاین>سلامت>هشتم آبان سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و سازمان انتقال خون سالهاست که توجه ویژه ای به مسئله مهم پدافند غیرعامل دارد.

به گزارش شفاآنلاین:دکترمحمدجواد نظری مهر، دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه بزرگترین دغدغه کشورهای دنیا مربوط به پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات پیشگیرانه را در مورد مسائل مختلف سازمان و با هدف جلوگیری از مشکلات در دستور کار قراردادیم.
 
وی ادامه داد: در سازمان انتقال خون با چالش های  مهم همچون کمبود نیروی انسانی، بودجه، لجستیک،  ابنیه و ساختمان های مورد نیاز مواجه هستیم که برای رفع آنها باید چاره اندیشی شود و از نظر پدافند غیرعامل، نیروی انسانی یک جایگاه حیاتی دارد و مسائل مرتبط با بودجه سازمان هم باید به روز شود و گستردگی امروز مراکز اهدای خون در شهرهای مختلف کشور نیاز به حمایت مالی بیشتر دارد تا شاهد رشد و توسعه انتقال خون در سال های پیش رو باشیم.
 
دکتر نظری مهر ضمن بیان این مطلب که کشور ما در معرض حوادث غیرمترقبه همچون زلزله  و سیل است، افزود: باید با شناخت مسائل اینچنینی پیش بینی های لازم در دستور کار قرار بگیرد و در بازدیدهای استانی که از نزدیک با مشکلات مراکز اهدای خون آشنا شدیم، به این نتیجه رسیدم که بازسازی و بهسازی این مراکز باید یک اولویت ضروری باشد.
 
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون اضافه کرد: شبکه ملی خونرسانی یکی از کارهای مهم و اثرگذار بود که با رویکرد پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفت و در یک ارتباط قوی، استانها برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی به یاری یکدیگر می آیند و به خاطر همین روند قابل تقدیر، هیچ مشکلی را در تامین خون و فرآورده های خون مورد نیاز بیماران در سراسر کشور نداشته ایم.
 
دکتر نظری مهر در پایان با اشاره به ضروری بودن احداث یک پالایشگاه برای تبدیل فرآورده های خون به داروهای مشتق از پلاسما، یادآور شد: امیدوارم احداث پالایشگاه که یکی از ضروریات پدافند غیرعامل است، در دستور کار دولت و مراکز ذی صلاح قرار بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: