کد خبر: ۲۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 01
تنها ۶۰ درصد پزشکان کشور مربوط به بخش دولتی بوده که مالیات آنها از حقوقشان کسر می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت> ۲۰ مهرماه خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کشور توسط مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
بر اساس این گزارش بالغ بر ۶۵ درصد مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از ثبت‌نام در سامانه مالیاتی کشور خودداری کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین: رییس پیشین سازمان نظام پزشکی کشور می‌گوید: «تنها ۶۰ درصد پزشکان کشور مربوط به بخش دولتی بوده که مالیات آنها از حقوقشان کسر می‌شود.»

محمدرضا ظفرقندی، در رابطه با ادعای رییس کل دیوان محاسبات کشور که طبق آن، ۶۵ درصد پزشکان از پرداخت مالیات فراری‌اند، عنوان کرد: این کار غیرقانونی است و این آمار و گزارش کاملا تکذیب می‌شود، چراکه حدود ۶۰ درصد پزشکان ما در بخش دولتی فعالیت دارند که مالیات پزشکان مشغول در این بخش، به صورت مستقیم از حقوقشان انجام می‌شود که تا همین جا کذب‌بودن این آمار مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: پزشکان بخش خصوصی نیز، بعد از هر اقدامی که انجام می‌دهند، به طور اتوماتیک ۱۰ درصد مالیات از آنها کسر می‌شود و در بخش آخر، مطب‌ها نیز به اذعان دکتر پارسا، رییس سازمان امور مالیاتی پیشین، بالای ۷۵ درصد از این پزشکان وصل به سامانه مالیاتی هستند. با احتساب این سه مورد اطلاعات ارائه شده در خصوص فرار مالیاتی ۶۵ درصد پزشکان، صحیح نیست.روزنامه جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: