کد خبر: ۲۹۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021October 29
هزینه درمان کرونا برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند رایگان بوده و بیماران هزینه‌ای بابت بستری و دارو پرداخت نمی‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>درد و عذابی که بیماری کرونا برای مبتلایان دارد که جای خودش است، اما قسمت بد ماجرا فقط این نیست و از آنجایی شروع می‌شود که نه تنها درد این بیماری بلکه هزینه‌های درمانی نیز بیمار را از پا می‌اندازد.
به گزارش شفاآنلاین: نزدیک به دو سال است که کرونا مهمان ناخوانده ما شده و شاید اگر بگوئیم کسی نیست که گرفتار این بیماری نشده دروغ نگفته‌ایم. طی این دو سال تجربه تلخ گرفتاری با ویروس کرونا و یا از دست دادن عزیزی را تمامی مردم تجربه کردند و همگی طعم تلخ گرفتاری با این بیماری منحوس را چشیده‌اند. درد و عذابی که این بیماری برای مبتلایان دارد که جای خودش است، سردرد، دل درد، بدن درد ناشی از کرونا و ... همگی با دردهای دیگر فرق دارد که گاهی شدت درد حسابی بیمار را زمین گیر می‌کند اما قسمت بد ماجرا فقط این نیست و از آنجایی شروع می‌شود که نه تنها درد این بیماری بلکه هزینه‌های درمانی نیز بیمار را از پا می‌اندازد. اگر در پیک مبتلا شوی در گرفتاری بدی افتادی چراکه در زمانی که در پیک قرار می‌گیریم و تعداد مبتلایان افزایش پیدا می کند، در بیمارستان‌های دولتی تخت پیدا نمی‌شود وقتی هم تخت نباشد مجبوری که به بیمارستان‌های خصوصی بروی که در آن زمان اگر در جیبت پول نباشد که ....
طبق پرس و جوهای ما از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هزینه درمان کرونا برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند رایگان بوده و بیماران هزینه‌ای بابت بستری و دارو پرداخت نمی‌کنند. همچنین برای افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، متوسط هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان دولتی بستری می شود، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را سازمان بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش این سازمان پرداخت می کند. به طور کلی این سازمان ۹۰ درصد هزینه بیماران بستری و ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی را اعم از بیماران کرونا و غیر کرونا پرداخت می‌کند. هزینه درمانی در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان و یا با هزینه کم محاسبه می‌شود اما این در شرایطی است که بیمارستان‌های دولتی تخت خالی داشته باشند.
برچسب ها: درد ، بی پولی ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: