کد خبر: ۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 25
شفا آنلاین:در این هوای گرم راهکارهایی برای جلوگیری از کم‌آبی بدن وجود دارد در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید فعالیتهای فیزیکی را کم کنید اما با یک آزمایش ساده به کم آبی می‌توانید پی ببرید.
به گزارش شفا آنلاین،محمد هادی پرشاد ثابت پزشک و کارشناس خانواده اظهار داشت:‌ راهکارهایی برای جلوگیری از کم آبی بدن وجود دارد که می توان به کاهش فعالیتهای فیزیکی بدن، کمتر قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب و عدم مصرف مواد غذایی سنگین هنگام سحر اشاره کرد. همچنین از میوه‌جات و سبزیجات مخصوصا هندوانه بیشتر استفاده شود.

وی گفت: قبل از ماه مبارک رمضان اگر وزن فردی 70 کیلوگرم باشد 4 روز بعد از ماه رمضان به 66 کیلوگرم کاهش می‌یابد برخلاف تصور فرد وزنی کاهش نیافته بلکه به خاطر از دست رفتن آب بدن است.

وی تصریح کرد: آب گرداننده خون است کم آبی در بدن باعث چروکیدگی پوست می‌شود آب برای زیبایی، بینایی حتی در رنگ مو نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: کم آبی باعث اختلال در سیستم عضلانی و گوارشی، سیستم عصبی و مفاصل، محدودیت در حرکت،‌ آلزایمر و حتی ام اس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علائم هشدار دهنده کم آبی بدن شامل بی‌حسی عضلات بدن (حس افتادگی)، اختلال در درد اعضای بدن ( حس نکردن درد) و بالا رفتن قند خون است.

وی خاطرنشان کرد: برای تشخیص کم آبی بدن راه حل ساده‌ای وجود دارد دو طرف پوست پا را با 2 انگشت فشار دهیم و ببینیم با چه سرعتی پوست پا برمی‌گردد. سرعت برگشتن پوست تغییر میزان پتاسیم و سدیم را نشان می‌دهد پا برای این آزمایش انتخاب می‌شود زیرا از قلب دورتر است و کم آبی را بیشتر مشخص می‌کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: