کد خبر: ۲۹۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 10
فاز سوم باید به سرانجام برسد تا بتوان در مورد اثربخشی واکسن اظهارنظر کرد اما در مورد ایمنی زایی این واکسن باید گفت، در نتایج فاز دو واکسن که بیشترین تمرکزش بر ایمنی زایی است
شفاآنلاین>سلامت>اسحاقی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آماده تزریق داریم و سه ونیم میلیون دوز واکسن دیگر نیز داریم که در مرحله گذراندن تست هستند.
 به گزارش شفاآنلاین:اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی، اظهار کرد: در حال حاضر در فاز سه مطالعات بالینی واکسن به سر می بریم و تا این لحظه ۱۴هزار نفر در این مطالعه شرکت کرده اند. 

او در مورد ایمنی زایی و اثربخشی واکسن کووپارس رازی گفت: فاز سوم باید به سرانجام برسد تا بتوان در مورد اثربخشی واکسن اظهارنظر کرد اما در مورد ایمنی زایی این واکسن باید گفت، در نتایج فاز دو واکسن که بیشترین تمرکزش بر ایمنی زایی است، مشخص شد که این واکسن در خصوص آنتی بادی خنثی کننده، ۸۰درصد ایمنی ایجاد می کند و در خصوص ایمنی سلول، حدود ۷۵ درصد ایمنی ایجاد می کند.

اسحاقی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آماده مصرف داریم. حدود یک ماه پیش تست های این واکسن ها هم تولید و تایید شده و مابقی این واکسن که حدود پنج میلیون دوز است نیز تولید شده و پس از گذراندن مرحله کنترل کیفیت، ارائه خواهد شد. اما  در حال حاضر در صورت دریافت مجوز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن آماده قابل مصرف که می توانیم به وزارت بهداشت تحویل دهیم و مورد تایید وزارتخانه و سازمان غذا و دارو نیز قرار گرفته است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی، اظهار کرد: حدود سه و نیم ملیون دوز باقی مانده نیز در حال گذراندن تست هایشان هستند.
برچسب ها: واکسن ، دوز ، فازسوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: