کد خبر: ۲۹۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021October 02
خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر سال جاری در کشور آغاز شد و پس از حدود ۷۰ روز جولان مرگبار، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه هشتم مهر ماه از عبور همه استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا خبر داد.
 شفاآنلاین>سلامت>دو روز پس از اعلام عبور همه استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، تلفات روزانه این ویروس به عدد ۲۱۷ رسید اما تا رسیدن به ۱۲ فروردین سال جاری که تعداد جا باختگان دو رقمی بود، فاصله زیاد است.

به گزارش شفاآنلاین:خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر سال جاری در کشور آغاز شد و پس از حدود ۷۰ روز جولان مرگبار، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه هشتم مهر ماه از عبور همه استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا خبر داد.

۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ بود که رقم تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر بود اما روز ۱۳ فروردین روند مرگ کرونا با ۱۱۷ نفر سه رقمی شد و تا کنون این ارابه مرگ می تازد.

تلفات کرونا در پی روند افزایشی واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون، طی روزهای اخیر کاهشی شده و روز گذشته(جمعه) به کمترین تعداد مرگ یعنی ۲۳۵ نفر از ابتدای تیر ماه رسید اما امروز با ۲۱۷ مورد فوتی رکورد جدیدی حاصل شد اما برای رسیدن به روزهای قبل از ۱۳ فروردین باید تلاش بیشتری شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(چهارشنبه) اعلام کرد از دیروز(جمعه) تا امروز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۵ میلیون ۷۵ هزار و ۴۸۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۲ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بیش از ۵۶ میلیون نفر واکسینه شدند

تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: