کد خبر: ۲۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 09
جراح عمومی در گفتگو با شفا آنلاین تاكيد كرد:
شفا آنلاین- عضو جامعه جراحان كشور با اشاره به این که ساعات کار اتاق های عمل به مدیریت بیمارستان بستگی دارد؛ گفت: به طورقطع انجام عمل های اورژانس در اولویت همه بیمارستان ها است. اما معمولأ عمل های جراحی از پیش تعیین شده از ساعت 7 صبح تا غروب انجام می شود و بقیه ساعات باقی مانده شبانه روز صرفأ به انجام عمل های اورژانس اختصاص می یابد.

دکتر علی سیفی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع بعد از پایان 12 ساعت، مدیریت بیمارستان تعداد پرسنل را به حداقل نیاز می رساند ( طبق یک روش سنتی در ایران) اما انجام عمل های اورژانس همچنان وظیفه بیمارستان است.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا این گونه است که در طول 24 ساعت شبانه روز عمل های از پیش تعیین شده هم انجام می پذیرد و به هیچ عنوان 10 تا 12 ساعت اتاق های عمل غیر فعال نمی مانند.

وي تصریح کرد: حال اگر این موضوع باعث می شود که هزینه های سر بار یک بیمارستان به حداقل برسد امیدواریم در ایران هم این گونه شود. بنابراین ایران می تواند با تجدید نظر در پروتوکل ساعات کار اتاق عمل ها مشابه كشورهاي پيشرفته عمل نماید .

عضو جامعه جراحان کشور خاطرنشان کرد: هدف تمام تیم جراحی بر این استوار است که بهترین خدمات را با کم ترین هزینه برای بیماران و مملکت ایجاد نمایند.

وی تأکید کرد: این خواسته زمانی امکان پذیر است که استانداردهای کار و خدمات برای تیم جراحی مشابه کشورهای پیشرفته هدفمند وسيستمي شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: