کد خبر: ۲۸۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 12
واکسیناسیون روزانه در تهران تا ۳۰۰ هزار دُز قابل افزایش است و به عبارتی هر سه تا چهار روز می توان به حدود یک میلیون شهروند تهرانی واکسن کرونا تزریق کرد.
شفاآنلاین>سلامت> تفاهمنامه ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و هیات نجات غریق و غواصی استان به منظور تسریع در واکسیناسیون عمومی با حضور استاندار امضا شد.
 به گزارش شفاآنلاین:با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و دکتر جلیل کوهپایه زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران این تفاهمنامه با هدف تسریع واکسیناسیون عمومی بیماری کووید-۱۹ در پایتخت امضا شد.

این تفاهمنامه در راستای گسترش و تحکیم همکاری و کمک به فرایند طرح واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا تهران بزرگ بین ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و هیات نجات غریق و غواصی استان تهران منعقد شد تا همزمان با آموزش و واکسیناسیون این داوطلبان از مشارکت این افراد برای کمک در اجرایی شدن بسیج واکسیناسیون، در پایتخت استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گویی با اشاره به واکسیناسیون در پایتخت و پیگیری برای افزایش تزریق روزانه اظهار داشت : واکسیناسیون روزانه در تهران تا ۳۰۰ هزار دُز قابل افزایش است و به عبارتی هر سه تا چهار روز می توان به حدود یک میلیون شهروند تهرانی واکسن کرونا تزریق کرد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده مهمترین شرط رسیدن به این هدف را تامین واکسن مورد نیاز اعلام کرد و افزود: با افزایش ساعات کار مراکز تجمیعی و بهره گیری کامل از ظرفیت های مراکز واکسیناسیون موجود، به این هدف مهم دست خواهیم یافت.

وی تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان تهران را بیش از ۱۳۰ مرکز اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۱۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می شود و رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در تهران به ۱۳۰ هزار دز نزدیک شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران تزریق شده و با تامین مناسب واکسن، این روند در چند ماه آینده شتاب مطلوبی می گیرد و می توان همه واجدین شرایط واکسینه کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران نیز گفت: در روزهای آینده تعدادی از مراکز تجمیعی به صورت سه شیفت یا شبانه‌روزی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند که بتوانیم قبل از پیک‌های بعدی کرونا بسیاری از افراد را در مقابل این ویروس واکسینه کنیم.

دکتر علیرضا زالی افزود: در روزهای اخیر حجم قابل توجهی واکسن به کشور وارد شده و سبد واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال افزایش حجمی است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته به صورت شتابان مراکز تجمیعی در تهران در حال افتتاح است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: مراکز جدید در شیفت‌های صبح کار خود را انجام می‌دهند و مراکز قدیمی‌تر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شده‌اند که به صورت ۲ شیفت کار واکسیناسیون را انجام دهند.

 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: