کد خبر: ۲۸۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - 2021September 10
در حال حاضر فارغ التحصیلان پرستاری و پیراپزشکی به صورت غیر متمرکز اعزام شده و پیام آوران بهداشت هم برای اعزام به مناطق مختلف ثبت نام کرده اند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: ۷ هزار و ۴۶۲ پزشک و ۵۳ هزار و ۵۴۲ پرستار به مناطق محروم کشور اعزام شده است.
به گزارش شفاآنلاین:امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت  با اشاره به آخرین وضعیت توزیع کادر درمان در دوران شیوع اپیدمی در ایران اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور کادر درمان خدمات درخشانی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه داده اند. وزارت بهداشت با در نظر گرفتن شرایط خاص اپیدمی و تهدید‌های ناشی از این بیماری، سیاست تامین منابع انسانی کار آمد در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرده است.

او ادامه داد: در دوره سوم اعزام مستقیم ۳۱۴پزشک عمومی و  ۹۸ دندان پزشک به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند. در طرح توزیع ادواری نوبت دوم  ۱۷۱ نفر پزشک عمومی و ۷۵ دندان پزشک به مناطق کم‌تر برخوردار و مورد نیاز کشور اعزام شده اند.

فتحی بیان کرد: در حال حاضر فارغ التحصیلان پرستاری و پیراپزشکی به صورت غیر متمرکز اعزام شده و پیام آوران بهداشت هم برای اعزام به مناطق مختلف ثبت نام کرده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار نفر داوطلب در فراخوان امداد رسانی ثبت نام کرده که ۶۸۹۰ نفر بکار گرفته شده اند،  بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز هفت هزار و ۴۶۲ پزشک، ۵۳ هزار و ۵۴۲ پرستار، ۱۱ هزار و ۱۶۷ کارشناس مامایی به مناطق مختلف کشور و به ویژه استان‌های کم برخوردار اعزام شده است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: