کد خبر: ۲۸۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 30
کسانی که تمایل به تصمیم گیری بر اساس غریزه فوری خود دارند، با افراد متفکری که در صحت اطلاعات ارائه شده تامل می‌کنند، مقایسه شد.
شفاآنلاین>سلامت>محققان با اشاره به روند سریع گسترش اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا و اثرات سوء آن هشدار دادند افراد در انتشار مطالب نادرست و خطرناک، بیشتر تامل کنند.
به گزارش شفاآنلاین:بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، افرادی که بر اساس اولین غرایز خود فکر می‌کنند، احتمال دارد اطلاعات غلط کووید-۱۹ را باور کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

در این مطالعه متفکران شهودی، کسانی که تمایل به تصمیم گیری بر اساس غریزه فوری خود دارند، با افراد متفکری که در صحت اطلاعات ارائه شده تامل می‌کنند، مقایسه شد.

به عنوان بخشی از این مطالعه، به ۷۴۲ استرالیایی ترکیبی از پنج ادعای رد شده درباره کرونا و پنج اظهار دقیق از مقامات بهداشت عمومی در این باره نشان داده شد، سپس از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک آزمایش کوتاه از سبک تفکر خود را تکمیل کنند.

دکتری متیو پرستار، نویسنده اصلی و محقق استرالیایی گفت در آزمون سبک تفکر، پاسخ‌های شهودی و در عین حال غلط را ارائه کرده‌اند، آن‌ها دریافتند در تشخیص بین اظهارات دقیق و اطلاعات نادرست افراد بسیار بدتر بوده‌اند.

او گفت: اطلاعات غلط ویروسی در مورد کووید-۱۹ درست مانند خود ویروس گسترش یافته است. دانستن اینکه اتکا به شهود ممکن است حداقل تا حدی مسئول انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا باشد، به ارتباطات علمی سرنخ‌های مهمی در مورد نحوه پاسخ به این چالش می‌دهد. به عنوان مثال فقط یادآوری به افراد برای وقت گذاشتن و فکر کردن درباره ادعا‌های مبهم می‌تواند به آن‌ها در رد اطلاعات غلط کمک کرده آن‌ها را از پیروی از توصیه‌های ناکارآمد یا خطرناک باز دارد؛ تشویق مردم به فکر کردن قبل از اشتراک گذاری نیز ممکن است روند گسترش ادعا‌های دروغین را کند کند.

این تحقیق در مجله Memory and Cognition منتشر شده است و با تحقیقات مشابه انجام شده در آمریکا، انگلیس و کانادا مطابقت دارد.
برچسب ها: گسترش ، کرونا ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: