کد خبر: ۲۸۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021August 23
دولت روحانی در دو دوره چهار ساله حکومت، طرح‌هایی (از جمله طرح تحول سلامت) را به اجرا در آورد که ماهیت مشخصی نداشت و در حقیقت هدفشان دست کردن در جیب پزشکان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی بود

شفاآنلاین>سلامت> رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با انتقاد از نحوه مدیریت کرونا در کشور گفت: متاسفانه نمره عملکرد دولت روحانی در حوزه سلامت تقریبا نزدیک به صفر است.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر محمد رازی ضمن انتقاد چندباره از عملکرد دولت روحانی در حوزه بهداشت و درمان گفت: بی‌تردید دوران روحانی دوران افول بهداشت و درمان بود. چراکه هر موقع شخص رییس‌جمهور در جمعی حرف کم‌می‌آورد با حرف‌های بی‌سر‌و‌ته خود به پزشکان توهین می‌کرد.

وی افزود: دولت روحانی در دو دوره چهار ساله حکومت، طرح‌هایی (از جمله طرح تحول سلامت) را به اجرا در آورد که ماهیت مشخصی نداشت و در حقیقت هدفشان دست کردن در جیب پزشکان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی بود. البته آن هم برای به ظاهر درمان رایگان مردم و نیازمندان.

عضو هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران تصریح کرد: بنده حتی در زمانی که روحانی در رأس قدرت هم بود بارها با صراحت نارضایتی و انتقادات را از طریق رسانه‌ها اعلام کردم بنابراین باز هم بر آنها تاکید دارم. متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو با اظهار تاسف از وضعیت اسفناک کرونایی و آمار مرگ و میر وحشتناک ادامه داد: متاسفانه در کشور ما مساله کرونا با مباحث سیاسی آلوده شد حال آنکه معتقدم در این شرایط ‌باید نوع مقابله کشورهای پیشرفته با عملکرد کشورمان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی گفت: دلیل اصلی سلطه کرونا بر ما، خودبزرگ‌بینی بوده و هست.دکتر رازی در بخش دیگری از گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در این مدت جامعه پزشکی خسارت‌های زیادی متحمل شده است. ازجمله خروج عده زیادی پزشک از کشور و همچنین خارج شدن عده زیاد دیگری پزشک از چرخه درمان.

وی در بخش دیگر این گفت و گو با اشاره به عملکرد مدیریت پیشین نظام پزشکی افزود: با قوانینی که مجلس به سازمان نظام پزشکی تحمیل کرده، این سازمان بیش از این هم توانایی انجام کاری را نداشته است.وی با بیان اینکه هیچ یک از رؤسای پیشین سازمان طی چهار سال اخیر (دکتر فاضل و ظفرقندی) مدیریت انقلابی نداشتند تاکید کرد‌: اما به علت نگه‌داشتن سکان نظام‌پزشکی و فرو نریختن آن، عملکرد هر دو قابل تقدیر است.

دکتر رازی که از کاندیداهای ریاست کل سازمان نظام‌پزشکی کشور نیز به شمار می‌رود در پایان گفت: چنانچه بنده موفق به کسب کرسی ریاست سازمان نظام‌پزشکی شوم، از جمله کارهایی که انجام می‌دهم، فعال نگه‌داشتن مجمع و شورای عالی است‌.

وی در عین حال اظهار کرد: قوانین قضایی ما بسیار مشکل‌آفرین است و استقلال سازمان نظام‌پزشکی را کاملا زیر سوال برده، که این مشکل نیز باید خیلی سریع اصلاح شود و اختیارات حداکثری به جامعه پزشکی بازگردانده شود.روزنامه جهان صنعت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: