کد خبر: ۲۸۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 20
استفاده از ظرفیت نیکوکاران در کنار کمک و همراهی دولت و مجلس برای عبور از شرایط کرونایی کشور ضروری است.
شفاآنلاین>سلامت>رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت لایحه اصلاح برخی مواد بودجه امسال را به مجلس ارائه دهد، بدون تردید این نهاد از اصلاح آن بالاخص درحوزه بهداشت و درمان استقبال خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین:حسینعلی شهریاری روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هنوز لایحه‌ای از سوی دولت سیزدهم برای اصلاح برخی مواد بودجه امسال به مجلس نرسید با این حال این نهاد در راستای کمک به بهبود امور بویژه حوزه بهداشت و درمان با دولت همکاری خواهد کرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت که استفاده از ظرفیت نیکوکاران در کنار کمک و همراهی دولت و مجلس برای عبور از شرایط کرونایی کشور ضروری است.

شهریاری اضافه کرد: بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس نیاز به واحد اورژانس دارد که تلاش می‌شود علاوه بر کمک‌های دولتی از ظرفیت نیکوکاران کشوری، گلستان و این شهرستان برای ساخت ساختمان اورژانس با زیربنای ۷۰۰ مترمربع استفاده شود.

وی با قدردانی از محمد شهرکی از نیکوکاران گنبدکاووس گفت: این نیکوکار از ابتدای شروع کرونا در کشور تا کنون ده‌ها میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بهداشتی و پزشکی و  کمک با آسیب دیدگان از این بیماری کمک کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنگونه که به بنده اطلاع دادند، ساخت ساختمان مرکز جامع درمان سرطان، آنژیوگرافی، خرید تجهیزات پزشکی، بهسازی ساختمان بخش آی سی یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس با ظرفیت ۲۰ تخت و ارسال اقلام بهداشتی و پزشکی به برخی استان‌های کشور از اقدامات انسان‌ دوستانه محمد شهرکی بوده است.

همچنین محمد شهرکی نیکوکار گنبدی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت که کمک به درمان بیماران کرونایی با اهدای تجهیزات پزشکی یا ساخت و بهسازی فضاهای درمانی و دستگیری از افراد آسیب دیده کرونا وظیفه شرعی و انسانی بنده است و این اقدامات را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مومنانه انجام دادم.

شهرکی از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون افزون بر ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تهیه و به مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان توزیع کرده است ضمن اینکه این خیر گنبدی که از سال ۸۲ ریاست شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری این شهرستان را برعهده دارد، در این مدت زمینه آزادی ۶ هزار و ۶۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد را فراهم کرده و با جلب رضایت اولیای دم، ۲۸ محکوم به اعدام را هم از چوبه دار رهایی بخشیده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

 سفر رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با درخواست مجمع نمایندگان گلستان از هیات رییسه این نهاد قانونگذار و به منظور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی انجام شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی پس از بازدید از بیمارستان کلاله، از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و حضرت معصومه (س) آزادشهر راهی شهرستان علی آبادکتول شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.
برچسب ها: مجلس ، اصلاح ، بهداشت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: