کد خبر: ۲۸۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 18
حمیدیه مطرح کرد؛
امیر علی حمیدیه اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور انجام شده است و ما در حوزه پزشکی بازساختی در ایران تولید علم کرده ایم و از این طریق بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج درمان خواهد شد.
شفاآنلاین>سلامت>دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری گفت: ۷۰ نوع بیماری صعب العلاج توسط علم سلول‌های بنیادی درمان می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری  با اشاره به موضوع پزشکی بازساختی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور انجام شده است و ما در حوزه پزشکی بازساختی در ایران تولید علم کرده ایم و از این طریق بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج درمان خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر حوزه سلول‌های بنیادی برای جوانان دانشمند این مرز و بوم اشتغال ایجاد کرده است و بر اساس سند مصوب، علم سلول‌های بنیادی از حالت علم به فناوری تبدیل شده و طی سال‌های اخیر به یک صنعت مبدل شده است.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی کشور بیان کرد: یکی از چالش‌های پیش روی کشورمان موضوع جمعیت و پیر شدن مردم است که حوزه سلول‌های بنیادی در این مسئله ورود کرده و امروزه حوزه درمان ناباروری مورد توجه کارشناسان و صاحبان این علم قرار گرفته است.

حمیدیه تاکید کرد: امروزه از طریق علم سلول‌های بنیادی موضوع ناباروری حل شده و در کشور ترمیم ارگان‌هایی مانند رحم انجام می‌شود. در حال حاضر ۱۰۰ مرکز ناباروری به طور جدی در کشور فعالیت می‌کنند. در یک برهه‌ای از زمان محیط کشت برای درمان ناباروری از خارج وارد می شد که خوشبختانه در ایران این محیط تولید می‌شود.

او گفت: امروزه ۱۸ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور راه اندازی شده است که این سلول‌ها ۷۰ نوع بیماری صعب الاعلاج مانند تالاسمی ماژور، نقص ایمنی ارثی، نارسایی مغز استخوان را درمان خواهند کرد. برای اولین بار شبکه ملی سلول‌های بنیادی خون ساز در کشور راه اندازی شده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: