کد خبر: ۲۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
شفا آنلاين-از مهم‌ترين علت‌هاي لکه‌بيني در اين دوران، مي‌توان به بي‌کيفيت بودن نطفه تشکيل ‏شده و در نتيجه احتمال سقط يا خوب نبودن محل کاشته شدن جنين به‌خصوص بارداري خارج رحمي اشاره کرد
به گزارش شفا آنلاين،دکتر هايده سميعي،متخصص زنان و زايمان و عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي تهران کفت: لکه‌بيني در روزهاي اول بارداري که با درد يا علائم ديگري همراه نيست، به‌خصوص اگر مشکلي در سونوگرافي ديده نشود، اهميت زيادي ندارد.

لازم است بدانيد وقتي نطفه تشکيل‏ شده از داخل لوله‌هاي فالوپ به رحم منتقل و کاشته مي‌شود، مخاط رحم واکنشي نشان مي‌دهد که باعث بروز لکه‌بيني مختصر مي‌شود. اين اتفاق مصادف با روزهايي است که خانم هفته‌اي است عادت ماهيانه‌اش دو هفته به تاخير افتاده است. در اين شرايط سونوگرافي کاملا طبيعي است و جنين داخل کيسه جنيني مشاهده مي‌شود، بنابراين اين لکه‌بيني يک پديده فيزيولوژيک است و اهميت چنداني ندارد، اما ساير لکه‌بيني‌هاي اوايل بارداري ممکن است علائم مهمي باشند و بايد جدي گرفته شوند.

از مهم‌ترين علت‌هاي لکه‌بيني در اين دوران، مي‌توان به بي‌کيفيت بودن نطفه تشکيل ‏شده و در نتيجه احتمال سقط يا خوب نبودن محل کاشته شدن جنين به‌خصوص بارداري خارج رحمي اشاره کرد. اگر بارداري خارج رحمي باشد، معمولا لکه‌بيني با دردهاي زيرشکمي همراه است. گاهي هم لکه‌بيني نشان‌دهنده اين است که سطح هورمون‌هاي مترشحه از تخمدان براي حفظ و ادامه بارداري کافي نيست. در اين صورت خانم بايد هورمون جايگزين پروژسترون دريافت کند.

گاهي هم لکه‌بيني اوايل بارداري ناشي از جفت يا جنين غيرطبيعي است؛ مانند بارداري مولار که به آن «بچه‌خوره» هم گفته مي‌شود. به هر حال هر گونه لکه‌بيني در اوايل بارداري بايد بررسي شود.

سلامت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
سلام خواهش میکنم جواب بدین
من توهفته۱۱بارداری ام لکه بینی دارم البته به رنگ قهوه ای است سونوای که انجام دادم نشون داد جنین سالم است پشت ساک هم به قطر۹میلی متر خون است آیاخطرنک است؟؟؟؟
لطفأ راهنماییم کنین خیلی نگرانم
مدیر پایگاه باسلام به نظرنمی رسد باتوجه به اظهارات شما مشکل خاصی وجودداشته باشد.اما توصیه مااینتسکه به متخصص زنان مراجعه نماییدتابررسی های لازم صورت گیرد.
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
سلام من در هفته 11 باردادی هستم.واز هفته ی دهم بارداری بعد از نزدیکی لکه بینی داشتم و همون شب هم قطع شد دکتر رفتم و آمپول پپرولوتون استفاده کردم ولی بازهم بعد از چهار روز از نزدیکی با وجود زندن آمپول بازهم دیدم سونویی را که انجام دادم سالم بود ولی یکبار دیگر هم دچار این لکه بینی شده ام و بلافاصله هم قطع میشه خیلی نگرانم.لطفا راهنماییم کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: