کد خبر: ۲۸۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 12
شرکت‌های تامین‌کننده در حال تولید یا حمل بخش های اول واردات این فرآوردهها هستند که به زودی وارد کشور خواهند شد.
شفاآنلاین>سلامت>رییس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هیچگونه کمبودی در زمینه تامین شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه وجود ندارد، گفت: تمام هماهنگی های لازم با امکانات کشور به منظور تامین این فرآورده ها دیده شده است.
به گزارش شفاآنلاین:بهادر صید محمدیان با بیان این مطلب اظهار  کرد: خوشبختانه درحال حاضر کمبودی در زمینه تامین شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه(متابولیک، رژیمی و بیمارستانی) وجود ندارد، هرچند تحریم‌ها، مشکل انتقال ارز و شیوع بیماری کرونا این روند را با سختی‌های بسیاری مواجه کرده است.
 
وی افزود: سازمان غذاودارو با وجود تمام مشکلاتی که برای تامین شیرخشک رژیمی وجود دارد تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از طریق حمل و نقل زمینی و دریایی، مواد اولیه و فرآورده های نهایی شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه مورد نیاز کشور را تامین کند.
 
رییس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو ضمن تشکر و قدردانی از همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی و تمامی شرکت های تامین کننده شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه به منظور همراهی در جهت جلوگیری از کمبود فرآورده های فوق در سطح عرضه،  بیان کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه کمبود شیرخشک رژیمی و غذای ویژه در سطح عرضه و رفاه حال مصرف‌کنندگان این فرآورده‌ها، تاکنون تمامی مواد اولیه و فرآورده‌های نهایی شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه موجود در گمرکات کشور با تمهیدات خاص و بصورت ویژه از انبار گمرکات خارج شده تا نیاز مصرف کنندگان(بیماران متابولیک و رژیمی) برطرف و نگرانی برای دسترسی وجود نداشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه نیاز ۶ ماهه اول سال جاری تامین شده است و برنامه ریزی لازم برای واردات نیاز نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز صورت گرفته است، عنوان کرد: شرکت‌های تامین‌کننده در حال تولید یا حمل بخش های اول واردات این فرآوردهها هستند که به زودی وارد کشور خواهند شد.
 
محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی شیوع بیماری کرونا و به منظور تسهیل دسترسی مصرف کنندگان، ذخیره استراتژیک لازم به استان های کشور ارسال شده است که با مدیریت معاونت های غذا و دارو به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
برچسب ها: اتخاذ ، تمهیدات ، تامین ، شیرخشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: