کد خبر: ۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 21
واکنش تند رييس انجمن پيون اعضاي خاورميانه و پدر پیوند کبد ایران به فروش کلیه ایرانی ها به اتباع خارجی
شفا آنلاین- پدر پیوند کبد ایران تأکید کرد: از آنجا که قاچاق کلیه ایرانی ها با اتباع خارجی آبروی مملکت را به خطر می اندازد به همين خاطر شورای عالی پیوند اعضاء دروزارت بهداشت بايد پیگیری این موضوع را در دستور کار ويژه قرار دهد.

دکتر سید علی ملک حسینی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: قاچاق وفروش کلیه از ایرانی ها به افراد خارجی از یک سو و از همه بدترخريد وفروش كليه درداخل كشور ازمشكلات مهمي است كه سالهاي متمادي حل نشده باقي مانده است.

فوق تخصص پیوند کبد و کلیه افزود:وقتي بيماران خارجی برای پیوند کلیه به ایران می آیند یعنی در کشور خودشان این کار برایشان انجام نمی شود.حال سوال اينجاست پس چرا در مملکت ما اين كار بايد انجام شود؟ این موضوع به طور قطعی بایدممنوع اعلام شود.

دکتر ملک حسینی در خصوص تبعات قاچاق کلیه در کشور تصریح کرد: در واقع افراد خارجی به گوش سایر کشورهای دیگر می رسانند که در ایران خرید و فروش اعضاء انجام می شود و این امر مایه بی آبرو کردن کشورمان است.

رييس انجمن پيون اعضاي خاورميانه  تاكيد كرد: چنین اقداماتی در کشوربايد به عنوان یک کار خلاف و غیر قانونی تلقی شود و اگر هر فردی دست به چنین کارهایی زد، از کارش بیکار و بیمارستان نيزبه شكل جدي جريمه شود.

پدر پیوند کبد ایران یادآور شد: جای تقدیر و تشکر از وزیر بهداشت وجود دارد که پس از چندین سال شورای عالی پیوند اعضاء را تشکیل داد؛ از این رو امیدواریم بتوانیم با اعضای این شورا با جلوگیری از رواج کارهای خلاف مملکت سر بلندی داشته باشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک فلوشیپ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
با فرمایشات پزشک بی بدیل کشورمان موافقم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: