کد خبر: ۲۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفا آنلاین:قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت، از فراهم آوردن و ارائه تسهیلاتی به سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، از وزارت بهداشت، «سیدمحمدهادی ایازی» با اشاره به لزوم تشکیل شورایی با رویکرد مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت، گفت: با دعوت از تعدادی از صاحبنظران مسایل اجتماعی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اعضای شورای اسلامی شهر، خیرین و تشکل های اجتماعی مختلف، تصمیم گرفتیم که از ظرفیت آنها در حوزه سلامت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه انجمن های علمی و حرفه ای و کانون های تخصصی از طریق این شورا مورد حمایت قرار خواهند گرفت، افزود: با جلسه ای که با برخی مسوولان وزارت کشور داشتیم، مقرر شد که گزارشی از سازمان های مردم نهاد را در اختیار ما قرار دهند.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تسهیلاتی را نیز برای کوتاه کردن زمان صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت قائل خواهیم شد.

ایازی یادآور شد: مهمترین عامل در افزایش مشارکت های اجتماعی، حاکمیت فرهنگ همیاری در جامعه است.

وی گفت: مشارکت به معنای میزان دخالت همه مردم در فرآیند تصمیم گیری بوده و این امر نقش جدی و اساسی را در سلامت مردم ایفا می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی افزود: مهمترین عامل در جلب مشارکت اجتماعی وجود انگیزه، آگاهی و علاقه مردم و حاکمیت فرهنگ همیاری در جامعه بوده و بزرگترین مانع مشارکت اجتماعی، فرهنگ خود محوری در جامعه است.

ایازی با اشاره به اینکه کانون هایی مانند کانون پزشکان محلات و کانون های پرستاران با متخصصان مربوطه، زمینه فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی و سلامت را فراهم می کنند، افزود: بطور مثال گروه های مردم نهاد و سازمان های فعال در حوزه بیماری های مختلف و حوزه سلامت مانند انجمن «ام اس»، دیابت، هپاتیت و تالاسمی می توانند بستری را برای دور هم جمع شدن علاقه مندان به این حوزه یا مبتلایان به این بیماری ها فراهم کند.

وی گفت: این نهادها با برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف اقدامات پیشگیرانه یا درمانی برای افراد مبتلا می توانند در حوزه سلامت فعالیت کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: علاقه مندان به مشارکت در عرصه های اجتماعی مانند خیرین که بخشی از وقت خود را در کمک به افراد نیازمند اختصاص می دهند و پزشکان، پیراپزشکان و یا دانشجویانی که بطور داوطلبانه در این تشکل ها ارائه خدمت می کنند، مشارکت را به معنای احساس تعلق به شرکت فعالانه در فعالیت های اجتماعی می دانند و نقطه عطف در مفهوم مشارکت را، داوطلبانه بودن آن اعلام می کنند.

ایازی خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده خیرین در ساخت وساز خوابگاه های دانشجویی، مراکز درمانی و بیمارستان ها و مراکز انتقال خون ما را بر آن داشت که به دلیل اهمیت موضوع، تشکیل شورایی را پیش بینی کردیم که بطور مشخص و منسجم به مسایل خیرین بپردازد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: