کد خبر: ۲۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 20
شفا آنلاین:دندانپزشک بسیجی گفت : هزینه دندانپزشکی در ایران پس از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در مقام سوم گران بودن هزینه های سلامت کشور قرار دارد .
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از پایگاه بسیج جامعه پزشکی ، دکتر «منصور کاشانی » گفت: خدمات رسانی دندانپزشک ها به خاطر گران بودن مواد و امکانات دندانپزشکی، پرهزینه و گران است.

کاشانی افزود : ‏مطب دندانپزشکی مانندDay clinic ‎ است که همه روزه کار جراحی انجام می دهد. پس یک مطب ‏دندانپزشکی به اندازه یک جراحی، هزینه مواد و امکانات دارد.

وی با بیان اینکه اکثر مواد و امکانات دندانپزشکی ایران از خارج از کشور تامین می شود، اظهارداشت: این درحالی ست که ‏امکان تولید ملزومات دندانپزشکی در ایران وجود دارد اما قیمت نهایی آن گران تر از موادی است که از خارج می ‏آید.

‎این دندانپزشک بسیجی مشکل گران شدن تولید داخلی را به خاطر سوء مدیریت در تولید دانست.

وی همچنین در خصوص مشکلات بیمه ای دندانپزشکی هم گفت : تنها حدود دو تا پنج درصد از افرادی که به ‏دندانپزشکی ها مراجعه می کنند می توانند از خدمات بیمه ای به صورت مکمل استفاده کنند‎.‎

این دندانپزشک در خصوص هزینه های بالای اقدامات دندانپزشکی و پوشش ضعیف بیمه در این قبیل خدمات اظهار داشت : تاکنون بیمه ‏ها نسبت به پوشش هزینه های دندانپزشکی اهتمام جدی نداشته که پوشش بیمه ای دندانپزشکی برای کودکان کمتر از 12 سال از جمله آنها است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: