کد خبر: ۲۸۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - 2021July 26
عبداله رحیم لو
تعداد بی‌شماری از مشاغل با خطر تعطیلی و رکود مواجه می‌شوند و فشار بر لایه‌های زحمت کش بیش از پیش، به بحران‌های اقتصادی واجتماعی دامن خواهد زد.
شفاآنلاین>سلامت>برخی نمایندگان مجلس برای محدود کردن اینترنت کمر بسته‌اند و قصد دارند در شرایط رکود تورمی موجود، مدل جدیدی از اطلاع‌رسانی را تعریف کنند.
طرح ساماندهی اینترنت در مجلس، هرچند مخالفان جدی هم دارد، ولی از هنگامی که صدای این طرح در صحن مجلس طنین انداز شد، موج از نگرانی بین کاربران و فعالان کسب وکار دیجیتال ایجاد شده است.
برخی از منتقدان این طرح استدلال می‌کنند که اگر محدود شدن ارتباطات مجازی، از حرف به عمل در آید، تعداد بی‌شماری از مشاغل با خطر تعطیلی و رکود مواجه می‌شوند و فشار بر لایه‌های زحمت کش بیش از پیش، به بحران‌های اقتصادی واجتماعی دامن خواهد زد.
مجلس کنونی در حالی این طرح را دنبال می‌کند که دردسر و پیامدهای بحران ساز مدیریت جهادی و غیر کارشناسی، در ساختن سد‌های جنوب کشور آثار مخربی بر جان و مال مردم خوزستان بر جا گذاشته است. از این رو، بسیاری از مدیران و کارشناسان اقتصادی توصیه می‌کنند که طرح ساماندهی اینترنت، بیشتر از آنکه به سود و سامان کشور کمک کند به پروژه خطر ساز علیه کسب وکار مردم شباهت دارد و اگر مجلس تدبیر کافی نیندیشد، این طرح مانند، پیگیری مجلس در بازار بورس و ماشین به ضد خودش تبدیل خواهد شد.
طبعا تحول و اصلاح در ساختار و مدل
اطلاع رسانی، در همه کشور‌های جهان، موضوع مهم و از جهاتی دغدغه جوامع می‌باشد. در ایران وشرایط تحریمی و فشار اقتصادی، این مقوله از حساسیت مضاعفی هم برخوردار است.
اگر نمایندگان مجلس، تصور می‌کنند که
در ۱۵ ماهه گذشته توانسته اند، باری از دوش مردم بردارند، لطفا به روند صعودی قیمت‌ها و اعداد وارقام بازار، توجه نمایند. کارنامه کنونی مجلس نشان می‌دهد که اقدامات هیجانی آنان، هیچ یک از مشکلات کشور را تا کنون، حل نکرده است و اگر این طرح هم مانند اقدامات شعاری نمایندگان مجلس در بازار سرمایه و مهار قیمت ماشین و مسکن و.... در سال ۹۹ باشد، به احتمال زیاد این طرح در سال ۱۴۰۰، باری بر دوش مردم
خواهد گذاشت!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: