کد خبر: ۲۸۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - 2021July 23
یکی از تکالیف قانونی، قانون مسکن رایگان تا سه سال برای جوانان است که این قانون اجرا نمی‌شود. سرمایه داران و دولت باید کمک کنند و امکانات دهند.
شفاآنلاین>سلامت>خز علی گفت: قانون حتی برای اقلیت‌های مذهبی هم مصوبه‌هایی را در نظر گرفته است و وام‌های ازدواج تا ۱۲۰ ماه فرصت بازپرداخت دارند.
به گزارش شفاآنلاین:کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وام ازدواج گفت: وام‌های مختلفی از جمله جهیزیه، مسکن، اشتغال، ازدواج و نیز تسهیلات رفاهی ازدواج مانند سالن‌های جشن و... برای جوان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: طرح جوانی جمعیت همه جانبه و مفید است. بانک مرکزی که قانون وام را تدوین کرده است، اعداد ۵۰ و ۷۰ میلیون را در نظر گرفته است و برای زوج‌های جوان زیر ۲۵ سال رقم وام را ۱۰۰ میلیون مطرح کردند، این امر سبب ازدواج زودتر زوجین می‌شود.

خزعلی تصریح کرد: کم کاری اصلی برای پرداخت وام ازدواج به زوجین، به علت کم کاری مجلس در نظارت و یا کم کاری بانک‌ها است. قانون حتی برای اقلیت‌های مذهبی هم مصوبه‌هایی را در نظر گرفته است و وام‌های ازدواج تا ۱۲۰ ماه فرصت بازپرداخت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف قانونی، قانون مسکن رایگان تا سه سال برای جوانان است که این قانون اجرا نمی‌شود. سرمایه داران و دولت باید کمک کنند و امکانات دهند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم نباید شرمسار باشند و در بانک‌ها حق خود را بگیرند. قانون وام ازدواج کاملا واقع گرایانه است. زیرا مجلس ابتدا رایزنی می‌کند و اگر قانونی بار مالی داشته باشد از سمت شورای نگهبان رد می‌شود.
برچسب ها: قانون ، وام ، ادواج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: