کد خبر: ۲۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۰ - 2021July 22
عامری اظهار کرد: در حال حاضر برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران به خصوص افراد مبتلا به بیماری کرونا روش‌های مختلفی از جمله دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور وجود دارد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات پزشکی از لغو مجوز صادرات دستگاه‌های اکسیژن ساز به دلیل بروز پیک پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:عامری معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات پزشکیبا اشاره به عدم کمبود دستگاه های اکسیژن ساز در کشور اظهار کرد: در حال حاضر برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران به خصوص افراد مبتلا به بیماری کرونا روش‌های مختلفی از جمله دستگاه‌های اکسیژن ساز در کشور وجود دارد.

او ادامه داد: امروزه هفت شرکت دانش بنیان دستگاه‌های اکسیژن ساز را در داخل ایران مجوز تولید را گرفته و امروزه بیش از ۱۴۰دستگاه اکسیژن ساز توسط این شرکت‌های داخلی تولید شده اند.

عامری بیان کرد: شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اکسیژن ساز آماده تحویل به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در کم‌ترین زمان ممکن به سراسر کشور هستند. امروزه دو شرکت داخلی مخازن اکسیژن را تولید می‌کنند که بیش از ۶۰ مخزن تولید و در انبار‌ها دپو‌ کرده اند تا در صورت نیاز به مناطق مختلف کشور ارسال شود.

 معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات پزشکی اضافه کرد: امروزه وظیفه تامین کپسول‌های اکسیژن ساز و ابن نوع تجهیزات بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اداره کل تجهیزات پزشکی وظیفه صدور مجوز بر اساس استاندارد‌های تعیین شده به شرکت‌های متقاضی تولید و حتی واردات است.

او افزود: در حال حاضر به هیچ عنوان کمبودی در زمینه کپسول‌های اکسیژن ساز وحنی مخازن آن در کشور وجود ندارد و درصورت نیاز به هر بیمارستانی در سراسر کشور این کپسول‌ها ارسال خواهد شد. شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن ساز درخواست صادرات را داشته که به دلیل بروز پیک پنجم بیماری کر ونا و نیاز احتمالی به این دستگاه‌ها موقتا مجوز صادرات کنسل شده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: