کد خبر: ۲۸۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۰ - 2021July 19
هر واکسنی به دستمان برسد مشاغل پرخطر را با آن واکسینه می‌کنیم و این درست نیست که برخی می‌گویند مشاغل پرخطر را قرار این با برکت واکسینه کنیم و انحراف‌ها تخلف است.
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که اعلام شده تمامی خلبانان ایرلاین‌های داخلی واکسینه شده اند، اما هیچ خبری از زمان واکسینه شدن کارکنان قطار‌ها که ارتباط مستقیمی با تمامی مسافران دارند نیست.
به گزارش شفاآنلاین:در چند روز گذشته خبر واکسن زدن تمامی خلبان‌های ایرلاین داخلی نقل محافل شده است  و این در حالی است که تاکنون هیچ کدام  از کارکنان و ماموران  بخش حمل و نقل ریلی مسافری از جمله رئیس قطار‌ها  ترنست رانان مهمانداران و ماموران خدماتی و فنی با وجود آنکه ارتباط مستقیمی با مسافران و مردم دارند واکسنی دریافت نکرده اند.
بر اساس این گزارش روز گذشته مسئولان بخش هوایی کشور با تایید این موضوع اعلام کرده اند که خلبانان ایرلاین‌ها از طریق پیگیری  انجمن شرکت‌های هواپیمایی  و خارج از نوبت واکسن دریافت کرده اند. این در حالی است که از ۱۰۰ درصد جامعه تنها ۳ درصد از مردم از بخش هوایی کشور استفاده می‌کنند و بسیاری از جابه جایی  و مسافرت‌های مردم از طریق بخش ریلی و جاده‌ای صورت می‌گیرد.

با توجه به آنکه تاکنون کمتر مسافری، خلبان یک هواپیما را در طول مسیر پروازی دیده است و بسیاری از مسافران با مهانداران و گروه کرو پروازی در ارتباط است و اگر بنا بر اولویت است باید مهمانداران و سایر گروه کرو در اولویت قرار بگیرد.

از سوی دیگر از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون همواره بخش ریلی و جاده‌ای کشور بدون لحظه‌ای توقف به فعالیت خود در جابه جایی مسافران اقدام کرده اند، اما متاسفانه در این بازه زمانی به تنها بخشی که در مقایسه با سایر بخش‌ها خسارت وارد شده است بخش ریلی بوده که همین موضوع را هم وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در برنامه نگاه یک تایید کرد.  

به گفته وزیر راه وشهرسازی تمامی بخش‌های حمل و نقل  عمومی کشور به دلیل خسارت‌های وارد شده ناشی از کرونا تسهیلات کرونایی دریافت کرده اند، اما تنها بخشی که به دلیل ضمانت‌های سنگین بانک‌ها  و سنگ اندازی آن‌ها نتوانست تسهیلات دریافت کند.  شرکت حمل و نقل ریلی از جمله رجا بوده است که تاکنون یک ریال هم تسهیلات دریافت نکرده است.

از سوی دیگر خبر واکسن زدن خلبان‌ها در بخش پروازی باعث شد که بخش ریلی هم از وزارت بهداشت در خواست  کند که این  بخش را در اولویت تزریق واکسن قرار دهد که امیدواریم این موضوع را وزارت راه و شهرسازی در روز‌های پایانی عمر دولت دوازدهم پیگیری کند.

البته امروز  رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون مشاغل پرخطر و انحراف‌ها از سند واکسیناسیون کرونا در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حدود ٢۴ نامه به زندان‌ها، بانک‌ها، آموزش و پرورش، گروه پروازی و حمل و نقل عمومی و اداره مالیات و ... زده ایم و هیچ تفاوتی بین واکسن خارجی و داخلی قائل نیستیم؛ سبدی از واکسن داخلی و خارجی داریم و تقسیم بندی نکرده ایم و اولین واکسن بهترین واکسن است. هر واکسنی به دستمان برسد مشاغل پرخطر را با آن واکسینه می‌کنیم و این درست نیست که برخی می‌گویند مشاغل پرخطر را قرار این با برکت واکسینه کنیم و انحراف‌ها تخلف است.  

براساس این گزارش با توجه به افزایش میزان تعطیلات در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین شیوع ویروس دلتا  بسیاری از کارکنانبخش‌های مختلف حمل و نقلی از جمله  ریلی و جاده‌ای که ارتباط مستقیمی با مردم دارند در خطر هستند که باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را مسئولان این بخش در دستور کار خود قرار دهد.

برچسب ها: کارکنان ، حمل و نقل ، ریلی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: