کد خبر: ۲۸۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۰ - 2021July 15
در حالی که کشور‌ها سعی در استفاده از واکسن‌های کووید دارند، ما در رابطه با سایر واکسن‌ها عقب مانده ایم و کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ویرانگر دیگر، قابل پیشگیری قرار می‌دهیم.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: ۲۳ میلیون کودک در سال ۲۰۲۰ به طور معمول در مقابل بیماری‌های از نوع کووید ۱۹ ایمن سازی نشده اند.
به گزارش شفاآنلاین:همه گیری کووید ۱۹ منجر به کاهش قابل توجه تعداد واکسیناسیون‌های برنامه ریزی شده علیه بیماری‌های دیگر برای کودکان در سال ۲۰۲۰ شده است.

طبق آمار ها؛ ۲۳ میلیون کودک در سال ۲۰۲۰ بطور معمول در مقابل این نوع از بیماری‌ها ایمن سازی نشده اند و این رقم ۳.۷ میلیون نفر بیشتر از یک سال قبل است، همچنین به احتمال زیاد ۱۷ میلیون نفر در طی سال حتی یک واکسن دریافت نکرده اند و تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر واکسینه نشدن در آینده قرار دارند.


تدروس ادهانوم قبریسوس مدیرکل WHO گفت: "در حالی که کشور‌ها سعی در استفاده از واکسن‌های کووید دارند، ما در رابطه با سایر واکسن‌ها عقب مانده ایم و کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ویرانگر دیگر، قابل پیشگیری قرار می‌دهیم. "

او بیان داشت: این روند در حال حاضر منجر به شیوع سرخک، فلج اطفال، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه شده است و معلوم نیست که آن‌ها در آینده چه عواقبی خواهند داشت، به گفته رئیس WHO، شیوع همزمان چند بیماری یک فاجعه واقعی برای آسیب پذیرترین جوامع و سیستم‌های بهداشتی است که در حال حاضر با کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند، بنابراین سرمایه گذاری در واکسیناسیون کودکان و اطمینان از پوشش دهی برای هر کودک ضروری است.

محققان دریافتند؛ ویروس شناسان برای طرح موضوع واکسیناسیون نوجوانان علیه ویروس کرونا در اسرع وقت اعلام نیاز کرده اند، همچنین به گفته آنها و در صورت موفق بودن نتایج آزمایشات بالینی واکسن کرونا در بزرگسالان باید به واکسیناسیون نوجوانان پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: