کد خبر: ۲۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۰ - 2021July 05
چندین عامل بالقوه از جمله بیماری پیشرفته، تغییرات عصبی و کلاله‌های اجتماعی ممکن است در افزایش خطر خودکشی در افراد مبتلا به HIV نقش داشته باشد.
شفاآنلاین>سلامت>محققان هشدار داده است که مبتلایان به بیماری ایدز، بیشتر از دیگران در معرض قدام به خودکشی قرار دارند.
به گزارش شفاآنلاین:مطالعه‌ای که در کالج پزشکی پنسیلوانیا انجام شده، با هشدار در مورد اینکه بیماران مبتلا به ایدز در معرض خطر بالای خودکشی قرار دارند، تأکید کرده است که نزدیک به ۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان در مقایسه با جمعیت عمومی بیشتر در معرض افکار خودکشی قرار می‌گیرند و با خودکشی می‌میرند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشتی، سالانه حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر در سراسر جهان خودکشی می‌کنند. این مطالعه نشان می‌دهد از هر دو نفر مبتلا به HIV، یک نفر اقدام به خودکشی می‌کند و از هر ۱۳ مورد تلاش برای خودکشی، یکی منجر به مرگ می‌شود.

محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بیش از ۱۸۵۰۰۰ بزرگسال مبتلا به HIV در سراسر جهان، عوامل خطر و میزان اقدام به خودکشی و اتمام این جمعیت را بررسی کردند و دریافتند که نه‌تنها افکار خودکشی در بین آن‌ها بیشتر است، بلکه این افراد به میزان ۱۰۰ برابر بیشتر نسبت به سایر افراد که اقدام به خودکشی می‌کنند، در معرض مرگ هستند.

دکتر پدی سنتونگو متخصص اپیدمیولوژی می‌گوید: نیاز مبرم به اولویت‌بندی غربالگری و مراقبت از سلامت روان در همه آزمایشات افراد مبتلا به ایدز وجود دارد.

طبق یافته‌ها، افرادی که در آمریکای شمالی مبتلا به ایدز هستند ۵۰ برابر بیشتر از کسانی که در اروپا زندگی می‌کنند خودکشی می‌کنند و به همین ترتیب آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا بالاترین میزان اقدام به خودکشی را در میان افراد مبتلا به HIV دارند.

محققان همچنین دریافتند که خطر خودکشی هم برای افراد تازه تشخیص داده‌شده و هم برای افرادی که بیماری آنها به ایدز رسیده افزایش یافته است.

محققان خاطرنشان کردند که چندین عامل بالقوه از جمله بیماری پیشرفته، تغییرات عصبی و کلاله‌های اجتماعی ممکن است در افزایش خطر خودکشی در افراد مبتلا به HIV نقش داشته باشد.

از سوی دیگر اطلاعات حاصل از این مطالعه نشان داد که بیمارانی که تحت ART قرار دارند کمتر خودکشی می‌کنند و محققان نتیجه گرفتند که این مطالعه اهمیت غربالگری و مداخلات بهداشت روان در افراد مبتلا به HIV را نشان می‌دهد.
برچسب ها: اقدام ، خودکشی ، بیماران ، ایدز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: