کد خبر: ۲۸۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021June 22
توجه به سلامت شهر و شهروند از مسوولیت های یکایک ما است و امیدوارم شهروندان نیز در این شرایط شیوع کرونا اهدای خون و کمک به بیماران را فراموش نکنند.
شفاآنلاین>سلامت>شهردار تهران گفت: توجه به سلامت شهر و شهروند از مسوولیت های یکایک ما است و امیدوارم شهروندان نیز در شرایط شیوع کرونا، اهدای خون و کمک به بیماران را فراموش نکنند.

به گزارش شفاآنلاین: پیروز حناچی امروز در یکی از سه شنبه های بدون خودرو  مسافت میدان توحید تا اداره کل انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال را با دوچرخه طی کرد و ضمن اهدای خون افزود: زندگی در کلانشهرها آرزوهایی را به همراه دارد و نبود ترافیک و آلودگی از این آرزو هاست که یکی از مهمترین راه هایی که شهروندان می توانند به آن برسند استفاده از دوچرخه است.

وی گفت: سبک زندگی شهرنشینی و کم تحرکی  منجر به بیماری هایی می شود که دوچرخه سواری به آن کمک می کند و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو و افزایش و بهبود مسیرهای دوچرخه سواری از جمله فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش روی شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر تهران فراهم شده و در نظر است این میزان به ۵۰۰ کیلومتر برسد.

شهردار تهران که از اهدا کنندگان با سابقه خون است، گفت: توجه به سلامت شهر و شهروند از مسوولیت های یکایک ما است و امیدوارم شهروندان نیز در این شرایط شیوع کرونا اهدای خون و کمک به بیماران را فراموش نکنند.

همچنین، پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون که در این دوچرخه سواری روزانه شهردار را همراهی می کرد، گفت: چند سال پیش دوچرخه ای خریدم با این امید که مسیر خانه تا بیمارستان را با آن طی کنم اما دست اندازها، تقاطع های غیر هم سطح و چاله های بی شمار در مسیر سبب شد تا دوچرخه سواری را به محله خود محدود کنم.

وی یک شهروند مسوول را کسی می داند که به محیط و جامعه خود اهمیت می دهد و راه سلامتی و بهبودی را از خود شروع می کندو تاکید کرد: وقتی انسان سلامت خود را نادیده بگیرد نمی تواند در این مورد تبلیغ کند، اما دوچرخه سواری یک ورزش مناسب است و پیش از شیوع کرونا ورزشگاه سازمان انتقال خون نیز برای توجه کارکنان به سلامتی خود دایر بود که امیدوارم با فروکش کردن همه گیری کرونا دوباره مورد استفاده قرار گیرد.
 هر ساله به دلیل افزایش گرمای هوا میزان اهدای خون کاهش می یابد و امسال هم به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله اجتماعی شاهد کاهش آمار اهدای خون نسبت به سال های گذشته هستیم به همین دلیل هم انتقال خون با راه اندازی پویش ها و جشنواره هایی به مناسب های مختلف از هموطنان می خواهد که اهدای خون داشته باشند و همچنین بسیاری از چهره های سرشناس نظیر هنرمندان، ورزشکاران و مسوولان نیز که خود از اهدا کنندگان خون هستند با اهدای خون، مردم را برای اهدای خون وکمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های دعوت می کنند.

در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه است و سالانه بیش از دومیلیون یکصد هزار نفر خون اهدا می کنند.

 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: