کد خبر: ۲۸۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 06
مطالعه سیره و زندگی نامه و احادیث فراوان به جا مانده از امام جعفر صادق علیه‌السلام نشان می‌دهد که علم و حکمت و اجتهاد و مبارزه با تحجر و جهل و کژاندیشی تا چه حد نزد آن امام بزرگوار و به تبع آن جامعه اسلامی مهم و حیاتی بوده است.
 شفاآنلاین>سلامت>سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت صادق آل محمد، ششمین امام شیعیان گفت: امام صادق علیه السلام شخصیتی بزرگ است که نماد عقلانیت، اعتدال و رحمانیت دین مبین اسلام است.

به گزارش شفاآنلاین:در این پیام آمده است: مطالعه سیره و زندگی نامه و احادیث فراوان به جا مانده از امام جعفر صادق علیه‌السلام نشان می‌دهد که علم و حکمت و اجتهاد و مبارزه با تحجر و جهل و کژاندیشی تا چه حد نزد آن امام بزرگوار و به تبع آن جامعه اسلامی مهم و حیاتی بوده است.

در این پیام همچنین تاکید شده است: امام صادق علیه السلام شخصیتی بزرگ است که نماد عقلانیت، اعتدال و رحمانیت دین مبین اسلام است؛ کسی که گستره عالِم بودنش به رغم قبر غریبش در بقیع، عالم را درنوردیده و تاریخ بر قدرت علم و دانش بی‌مانندش آفرین می‌گوید.

سازمان اوقاف و امور خیریه شهادت صادق آل محمد؛ معدن زهد و دانش و حکمت حضرت امام صادق علیه السلام را به تمام عاشقان خاندان عصمت و طهارت تسلیت می‌گوید.

جعفر بن محمد معروف به امام جعفر صادق (ع) (۸۳-۱۴۸ق) ششمین امام شیعیان اثنی عشری بعد از پدرش امام باقر(ع) است. او به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ق) امامت شیعیان را بر عهده داشت که با خلافت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور هم‌زمان بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: