کد خبر: ۲۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 02
درمانگر اختلالات جنسی در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- درمانگر اختلالات جنسی تأکید کرد: نا همگونی میل جنسی میان همه زوجین به عنوان یک قاعده دیده می شود از این رو نباید به شریک زندگی برچسب سرد مزاجی زد.

دکتر مهرداد افتخار در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در شرایطی که مقدار روابط جنسی برای یکی از طرفین رضایت بخش نباشد این موضوع با ایجاد مشکلاتی میان زوجین، میل جنسی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: برای سرد مزاجی علاوه بر این که عددی وجود ندارد، بلکه برای یک فرد هم نیست در واقع سرد مزاجی حاصل عدم وجود توافق جنسی میان زوجین است.

متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: تمامی همسران در مورد مسائل مختلف نظیر تربیت فرزندان، رنگ اتاق خواب و... تفاهم ندارند پس در عین حال مسائل جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به این که زوجین در مورد فرکانس، مقدار و چگونگی روابط جنسی باید با یکدیگر به توافق برسند، افزود: برای نمونه زمانی که تمایل یکی از طرفین به برقراری روابط جنسی در تمام طول هفته است اما دیگری نه، نباید به وی برچسب سرد مزاجی زد.

عضو هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: حال زمانی که زوجین برای برقراری روابط جنسی به توافق نمی رسند، این مشکل میان آنان خودش را به شکل تظاهر به سرد مزاجی نشان می دهد.

وی ادامه داد: از این رو برای درمان سرد مزاجی روابط زوجین با یکدیگر به عنوان یک مسئله مهم باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

افتخار به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در این شرایط رابطه میان زوجین مختل می شود و خودش را به شکل اختلال جنسی در یکی از آنان نشان می دهد و این امر به عنوان علت شایع مشکل جنسی نیز شناخته می شود.

به گفته عضو انجمن روانپزشکان ایران گاهی اوقات ابتلا یکی از زوجین به اختلالات روانی مانند بیماری افسردگی یا از همان بدو امر کمبود میل جنسی و اشکالات هورمونی نیز در بروز کاهش میل جنسی موثرند.

درمانگر مسائل جنسی توصیه کرد: شاید بهتر باشد زوجین به دلیل تفاوت در میزان میل جنسی متفاوت با یکدیگر برچسب سرد مزاجی به یکدیگر نزنند و برای بررسی و حل این مسئله به یک درمانگر نیز مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: