کد خبر: ۲۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 19
عضو هیأت رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین: با افزایش سن و ایجاد پوست اضافه در پلک بالا یا تحتانی خانم ها به سمت از بین بردن آن گرایش می یابند حال آن که عضو هیأت رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران این عمل را برای افراد مبتلا به فلج صورت؛ افتادگی پلک و بیرون زدگی چشم مجاز نمی داند.

دکتر عزت الله تبریزیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پس از اتمام عمل جراحی یکی از شکایات بیماران از پزشکان  این است که دور چشمشان با یکدیگر تفاوت دارد حال آن که باید توجه داشت هیچ جای بدن قرینه نیست.

وی با اشاره به این که برداشتن پلک اضافه پوست عوارض چندانی به همراه ندارد ادامه داد: پس ازاین عمل فرد دچار آبریزش و سوزش چشم و همچنین خون مردگی دور چشم به مدت 2 تا 3 هفته می شود. حال آن که بسیاری از افراد بدون داشتن دانش کافی دست به چنین اقداماتی می زنند که عوارض خطرناکی برای بیمار ایجاد می کنند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی هشدار داد: بدترین و در عین حال نادرترین عارضه این عمل ناشی از تجمع مقدار زیاد خونریزی است که با رفتن به سوی خلف چشم منجر به کوری فرد می شود.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: افراد دارای چشم های بیرون زده یا برجسته و مشکلات فنی نظیر افتادگی پلک و یا فلج صورت نباید برای برداشتن پوست اضافه پلکشان اقدام نمایند.

رئیس انجمن جراحان دست ایران یادآور شد: خط جراحی در چین پلک می خورد و قابل مشاهده نیست اما در جوانان حین بستن چشم دیده می شود در حالی که در افراد مسن محو می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: