کد خبر: ۲۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 18
سعید بابایی گفت: در مشاوره فرزندپذیری بر روی انتخاب بهترین سرپرست برای کودک تحت سرپرستی سازمان بهزیستی تاکید داریم و پرداختن به این موضوع در کنار سایر اقدامات در فرآیند فرزندپذیری می‌تواند شرایط زندگی بهتری را برای کودک فراهم کند.
 شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از آموزش مشاوران فرزندپذیری در تمام استان‌های کشور به منظور توانمند سازی علمی و تخصصی و ارائه خدمات حرفه ای در حوزه فرزندپذیری، خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:سعید بابایی با اعلام این خبر گفت: در مشاوره فرزندپذیری بر روی انتخاب بهترین سرپرست برای کودک تحت سرپرستی سازمان بهزیستی تاکید داریم و پرداختن به این موضوع  در کنار سایر اقدامات در فرآیند فرزندپذیری می‌تواند شرایط زندگی بهتری را برای کودک فراهم کند.

وی با اشاره به مقولات متعدد حوزه فرزند خواندگی مانند شیوه، ماهیت و حکم پذیرش کودک از نظر قانونی افزود: در این حوزه پرسش‌های زیادی مطرح است که مشاوران فرزند خواندگی با هدف پاسخگویی و راهنمایی در این زمینه، تربیت می شوند.

بابایی، ارتقا و بازآموزی دانش و مهارت روانشناسان و مشاوران در حوزه فرزندپذیری، افزایش آگاهی گروه هدف با خدمات ارائه شده سازمان و فرآیند انجام کار، آشنایی تخصصی روانشناسان و مشاوران با سه مرحله فرآیند مشاوره ( قبل، حین و بعد از فرزندپذیری)، ارتقای سطح دانش متخصصین حوزه فرزندپذیری با باید و نبایدهای ارتباط بالینی در ارزیابی متقاضیان، کمک به مشاوران و روانشناسان جهت ارزیابی دقیق تر از زوج های متقاضی فرزند و آگاهی دادن به آنان در چالش های پذیرش، پیشگیری و کاهش شکست در فرزندپذیری را از  اهداف این دوره های آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره های آموزشی در سال های قبل، یادآور شد: هر چند در سال های قبل نیز دوره های آموزشی برگزار می‌شد اما از سال ۱۳۹۸ آموزش های منسجم منطقه ای در ۹ استان کشور و با شرکت ۱۷۵ نفر از مشاوران  از سراسر کشور برگزار شده است. همچنین در حال حاضر حدود ۲۰۰ روانشناس در سطح کشور در حال گذراندن دوره های تکمیلی و ارائه این خدمت هستند.

بابایی گفت: آشنایی با عوامل موثر در تربیت فرزند و فرزندخوانده، انگیزه های کارآمد و ناکارآمد، انتظارات واقع بینانه و غیرواقع بینانه متقاضیان فرزندپذیری نسبت به فرزندخوانده، آگاهی متقاضیان نسبت به مشکلات احتمالی اجتماعی، روانی، ظاهری و استعدادی فرزندخوانده‌ها، آشنایی با ویژگی‌های ژنتیکی و سرشتی نامعلوم فرزندخوانده‌ها و شیوه های مدیریت آنها، دلبستگی، سوگ و هیجانات منفی ناشی از ناباروری، چالش‌های بعد از فرزند پذیری و آشنایی با کدهای اخلاقی در مشاوره فرزند پذیری از سر فصل های این دروس هستند.

 اکنون ۱۰ هزار کودک در ۶۷۰ مرکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که گاهی بالاتر از ۱۸ سال دارند و ۷۰ درصد آنها می‌توانند شرایط فرزندخواندگی را داشته باشند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: