کد خبر: ۲۸۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 17
در متروی تهران که در روز بیش از یک میلیون جمعیت و اتوبوس‌ها که حدود هشت صدهزار نفر را جابجا می‌کنند، فاصله گذاری‌ها رعایت می‌شود و این نشان دهنده اهتمام و تلاشی بوده که در این راستا انجام شده است.

شفاآنلاین>سلامت> محسنی بندپی گفت: نسبت به جمعیت استان تهران کمبود نیروی انسانی را در مقایسه با سایر استان‌ها داریم.


به گزارش شفاآنلاین: محسنی بندپی استاندار تهران در نشست ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا استان تهران اظهار کرد: براساس آمار ۷۴ درصد از مردم استان تهران از ماسک استفاده می‌کنند، که جز چهار استان اول در کشور هستیم و در اماکن عمومی نیز بالای ۷۲ درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و خوشبختانه مردم همراهی لازم را دارند.

وی ادامه داد: در متروی تهران که در روز بیش از یک میلیون جمعیت و اتوبوس‌ها که حدود هشت صدهزار نفر را جابجا می‌کنند، فاصله گذاری‌ها رعایت می‌شود و این نشان دهنده اهتمام و تلاشی بوده که در این راستا انجام شده است.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و در این خصوص  عملکرد مطلوبی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: تمام ارکان نظام سلامت هیچ‌گاه احساس تنهایی نکردند و ۲۵ نهاد در این امر به نظام سلامت در دو بخش درمان و بهداشت یاری رساندند.

استاندار تهران ادامه داد: در کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مصوب شد که دوره بازنشستگی کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی تمدید شود که در صورت تمایل این عزیزان می‌توانند ادامه خدمت دهند.

بندپی اضافه کرد: نسبت به جمعیت سایر استانها در استان تهران کمبود نیروی انسانی داریم لذا نسبت به جمعیت استان واکسن کمتری در اختیار داریم و از وزارت بهداشت درخواست شده است تا به تناسب جمعیت شهر‌ها واکسن را در اختیارشان قرار دهند.

وی افزود: در شهر تهران روند خوبی در انجام واکسیناسیون را  نسبت به هفته‌های گذشته شاهد هستیم.

استاندار تهران تصریح کرد: ارگان‌های مختلف مراکزی را برای انجام واکسیناسیون در اختیارمان گذاشته‌اند و لازم است تا لیست این مراکز برای حفظ و حراست از محل‌های تزریق واکسن به نیروی انتظامی داده شود و از ازدحام جمعیت برای واکسیناسیون نیز باید جلوگیری و تدابیر لازم اندیشه شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه واکسن مطالبه عمومی است، افزود: زمانی که از مردم خواستیم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند به بهترین نحو ما را در امر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا یاری رساندند و مسئولین نیز در تامین واکسن باید اقدامات لازم را انجام دهند و براساس اولویت واکسن‌ها تزریق شود.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی شایعه شده است که در برخی مناطق مانند ناصر خسرو واکسن کرونا موجود است و باقی مانده واکسن‌ها را در آن‌جا می‌توان یافت، اضافه کرد: این موضوع اصلا صحت ندارد چرا که به لحاظ علمی و تخصصی این مسئله تایید نمی‌شود به دلیل اینکه شرایط انتقال واکسن از مجاری غیر رسمی، غیر ممکن بوده و انتقال و نگهداری خاصی را می‌طلبد.

بندپی گفت: ارز لازم برای خرید واکسن اختصاص داده شده است و به زودی مقدار قابل توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها در امر واکسیناسیون هستیم چرا که نیاز به فضا و نیروی انسانی داریم و این امر مهم است که مردم به دنبال واکسن‌های تقلبی خارج از عرضه دانشگاه‌های علوم پزشکی نباشند چرا که هم سلامتی و هم منابع مالی آن‌ها در خطر خواهد بود.

برچسب ها: ارز ، واکسن ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: