کد خبر: ۲۸۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 16
باوجود ریزش قیمت دلار، طلا و نوسانات سیاسی، قیمت‌ها کشش افزایش بیشتر را ندارد، اما اگر نرخ ارز بر همان شیب افزایشی باقی مانده بود، قطعاً نرخ بازاری خودرو هم گران‌تر می‌شد.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان گفت: اعلام اخیر شورای رقابت، افزایش ۹ درصدی قیمت خودروهای گروه صنعتی سایپا و افزایش ۸ درصدی محصولات ایران خودرو را به همراه داشته‌ است؛ اما در مجموع به دلیل شرایط موجود، بازار خودرو نسبت به سال گذشته بی رونق و معاملات حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شفاآنلاین: علیرضا قندی اظهار کرد: اعلام اخیر شورای رقابت، افزایش ۹ درصدی قیمت خودروهای گروه صنعتی سایپا و افزایش ۸ درصدی محصولات ایران خودرو را به همراه داشته است. البته افزایش اعمال شده بر قیمت کارخانه‌ای این محصولات بود و نرخ‌های بازار بر همان روال قبل مانده و تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: باوجود ریزش قیمت دلار، طلا و نوسانات سیاسی، قیمت‌ها کشش افزایش بیشتر را ندارد، اما اگر نرخ ارز بر همان شیب افزایشی باقی مانده بود، قطعاً نرخ بازاری خودرو هم گران‌تر می‌شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان در رابطه با شرایط فعلی بازار خودرو گفت: در مجموع به دلیل شرایط موجود، بازار خودرو نسبت به سال گذشته بی رونق و معاملات حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

قندی ادامه داد: شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها باعث کاهش تمایل به تعویض خودرو شده است، همچنین کاهش نسبی نرخ ارز و طلا در کنار انتظار برای افت بیشتر قیمت خودرو هم وجود دارد. انتخابات ریاست جمهوری ایران و مهم‌تر از همه مذاکرات وین هم عاملی برای بلاتکلیفی خریداران شده است.

وی گفت: در واقع مردم، منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات و کاهش بیشتر نرخ‌ها برای خرید هستند؛ اگر تحریم‌ها لغو شود قطعاً واردات خودرو نیز رونق می‌گیرد که این اتفاق هم بر آینده بازار خودرو بسیار مؤثر خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: