کد خبر: ۲۸۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 14
محمد محسن‌بیگی بیان کرد: با توجه به اینکه نگرانی درباره تراکم و تعداد دانش‌آموزان حاضر در حوزه‌های امتحانی وجود دارد امسال ٢ هزار و ٧٠٠ حوزه به تعداد حوزه‌ها افزوده شده است تا ۶۴٠ هزار دانش‌آموز در آن امتحان بدهند.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل امور سلامت آموزش و پرورش ازحضور ناظران بهداشتی این وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کنترل شرایط بهداشتی حوزه‌های امتحانی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش و پرورش  درباره شرایط برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم نهم و دوازدهم از نظر شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیان کرد: با توجه به اینکه نگرانی درباره تراکم و تعداد دانش‌آموزان حاضر در حوزه‌های امتحانی وجود دارد امسال ٢ هزار و ٧٠٠ حوزه به تعداد حوزه‌ها افزوده شده است تا ۶۴٠ هزار دانش‌آموز در آن امتحان بدهند.

او ادامه داد: با توجه به این شرایط به طور میانگین در هر حوزه حدود ١٠٠ دانش آموز حضور خواهند داشت.

به گفته محسن‌بیگی امتحانات پایه نهم به صورت تجمعی نیست و در هر مدرسه در هر حوزه حدود ٣٠ نفر حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رعایت فاصله فیزیکی دانش‌آموزان در حوزه امتحانی باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: هر صندلی با صندلی دیگر باید از هر طرف ٢ متر فاصله داشته باشد و تهویه فضا هم مناسب باشد.

او به حضور ناظران بهداشتی برای نظارت بر حسن اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی تاکید کرد و گفت: ناظران بهداشتی از سوی وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت در تمام حوزه‌ها فعالت دارند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: یک نفر مراقب سلامت یا مربی بهداشت از همکاران ما در آموزش و پرورش ابلاغ دریافت کرده است تا در حوزه‌های امتحانی مستقر باشد همچنین از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ناظرانی به صورت سیار شرایط را کنترل می‌کنند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: