کد خبر: ۲۷۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 29
آنچه این روزها در هند در جریان است، دومین موج کرونا در این کشور لقب گرفته. سرعت رشد و گسترش این بیماری به‌گونه‌ای است که نگرانی‌هایی برای سیستم بهداشت و درمان این کشور ایجاد شده

شفاآنلاین>سلامت> یک هفته سیاه و تلخ در هند توجه جهانی را به یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان که درگیر مبارزه با کروناست، جلب کرد. هندی‌ها در هفته گذشته برای دومین روز متوالی رکوردی تازه از میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا را ثبت کردند.

به گزارش شفاآنلاین: حالا صحبت از گونه جهش‌یافته‌ای از ویروس کروناست که احتمالا باید به اسم «کرونای هندی» بشناسیمش. تنها در روز جمعه ۲۳ آوریل بر اساس اعلام وزارت بهداشت هند ۳۳۲هزارو ۷۳۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

در این بازه زمانی شمار قربانیان در میان مبتلایان به بیماری کووید‌۱۹ اندکی بیش از دوهزارو ۲۶۰ نفر گزارش شده است. آنچه این روزها در هند در جریان است، دومین موج کرونا در این کشور لقب گرفته. سرعت رشد و گسترش این بیماری به‌گونه‌ای است که نگرانی‌هایی برای سیستم بهداشت و درمان این کشور ایجاد شده.

بسیاری سیستم بهداشتی هند را زیر فشار این موج در مرز فروپاشی می‌دانند. ظرفیت بیمارستان‌ها در شبه‌قاره تکمیل شده و هند که صادرکننده اکسیژن است با کمبود روبه‌رو شده و نیاز پزشکی به اکسیژن در سایه بیماری کووید۱۹ بیش از هفت برابر شده است. روز گذشته خبر رسید که امکان خدمات‌رسانی در هفت بیمارستان بزرگ دهلی دیگر وجود ندارد و همین مسئله موجی از نگرانی را میان مردم ایجاد کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، مقابل بسیاری از بیمارستان‌های هند آمبولانس‌ها با بیماران مبتلا به کووید‌۱۹ در صف‌های طولانی منتظر پذیرش بیماران هستند و مسئولان بیمارستان‌ها نیز در اغلب موارد در انتظار دریافت تجهیزات و امکانات لازم به سر می‌برند. هم‌زمان دادگاه عالی هند «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد و از دولت مرکزی خواسته است طرح مقابله با این ویروس مرگ‌بار را هرچه ‌زودتر آماده کند. شمار بالای مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا، هندوها را در سوزاندن اجساد قربانیان و به‌جای‌آوردن مراسم مذهبی هنگام تدفین، به زحمت انداخته و کارشان را دشوار کرده است. وضعیت وخیم هند حالا سرخط اخبار است اما وضعیت واکسیناسیون کرونا در هند چگونه است؟ هند برنامه واکسیناسیون گسترده در این کشور را آغاز کرده، اما فقط تعداد اندکی از جمعیت این کشور تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند. مقامات اعلام کرده‌اند تا اول ماه آینده میلادی (یک هفته دیگر)، برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسن در دسترس خواهد بود. 15 ماه بعد از شیوع همه‌گیری کرونا و فروکش‌کردن موجب آن در بسیاری از کشورها شاید وضعیت وخیم هند تلنگری باشد برای تسریع فرایند واکسیناسیون در دنیا و عادلانه‌ترکردن نظام توزیع آن. ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان، هند، تاکنون بیش از ۱۶میلیون‌و ۶۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر را گرفته است.

این در حالی است که به گفته متخصصان، هند ۶۰۰ میلیون دوز برای افراد واجد شرایط در اختیار ندارد. کارشناسان بهداشتی گفته‌اند که این کشور حفاظت‌ها در مقابل همه‌گیری کرونا را کاهش داده و با برداشتن محدودیت‌ها اجازه انجام گردهمایی‌هایی بزرگ را داده که این امر منجر به شیوع مجدد کووید در این کشور شده است.

بیش از 15 ماه بعد از شیوع همه‌گیری کرونا و فروکش‌کردن موجب آن در بسیاری از کشورها شاید وضعیت وخیم هند تلنگری باشد برای تسریع فرایند واکسیناسیون در دنیا و عادلانه‌ترکردن نظام توزیع آن. ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان، هند، تاکنون بیش از ۱۶میلیون‌و ۶۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر را گرفته است. روزنامه شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: