کد خبر: ۲۷۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 07
بیمارانی که با اختلال چشایی مواجه هستند، باید در پخت غذاها، از آبلیمو و ادویه‌های طعم دار استفاده کنند تا تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با تغذیه بیماران کرونایی در دوران نقاهت بیماری، توصیه هایی را مطرح کرد.
 به گزارش شفاآنلاین:سیده زهرا شریعت پناهی، به افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را طی می‌کنند، توصیه کرد: مصرف دمنوش ها، میوه و سبزی‌ها به دلیل دارا بودن املاح و ویتامین‌ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در ایام نقاهت کرونا هستند و حالت نشاط آور و توان زایی در این افراد را به دنبال دارد.

به گفته وی، بیماران کرونایی در ایام نقاهت بیماری دچار مشکلاتی نظیر کاهش وزن، از بین رفتن بافت عضلانی، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، خستگی، اختلالات بویایی و چشایی می‌شوند که باید با مصرف غذاهای پرکالری و پروتئین جبران شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه افزود: غذاهایی که از پروتئین بیشتری اعم از گیاهی یا حیوانی نظیر سوپ‌ها، گوشت‌ها و لبنیات برخوردار هستند، می‌توانند کاهش وزن و عضله در دوران نقاهت کرونا را بهبود بخشند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مصرف دمنوش ها در ایام نقاهت کرونا را مفید برشمرد و اظهار کرد: مصرف دمنوش ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در بین بیماران مبتلا به کرونا هستند زیرا با کاهش التهاب، حالت نشاط آوری و توان زایی در فرد ایجاد می‌کند.

به گفته وی، مصرف میوه و سبزی نیز به دلیل افزایش دریافت ویتامین‌ها و املاح باید در این دوران بیشتر مصرف شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به وجود کم اشتهایی، مشکلات تنفسی و خستگی زودرس در ایام نقاهت بیماران کرونایی گفت: این افراد باید تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش داده و حجم آن هر وعده را کاهش دهند. باید هر دو ساعت غذاهای با حجم کم ولی پرکالری و پر پروتئین، مصرف کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بیماران بی اشتها در دوران نقاهت بیماری کرونا باید غذاهایی نظیر شیر و عسل، میوه‌های طبیعی، عصاره گوشت و سوپ‌های میکس شده که نیازی به جویدن ندارند و به صورت مایع هستند را مصرف کنند.

شریعت پناهی خاطرنشان کرد: بیمارانی که با اختلال چشایی مواجه هستند، باید در پخت غذاها، از آبلیمو و ادویه‌های طعم دار استفاده کنند تا تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای تمامی افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را سپری می‌کنند دریافت انرژی، پروتئین و مایعات کافی ضرورت دارد.
برچسب ها: تغذیه ، بیماران ، کرونایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: