کد خبر: ۲۷۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 06
نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مطرح کرد؛
مهدی پیرصالحی اظهار داشت: خواسته ما در سندیکا این است که به شعار رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها به طور جدی توجه شود و امسال به صورت شعاری به پایان نرسد.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، درباره بخشنامه عجیب سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۰، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفاآنلاین:مهدی پیرصالحی، اظهار داشت: خواسته ما در سندیکا این است که به شعار رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها به طور جدی توجه شود و امسال به صورت شعاری به پایان نرسد.

وی افزود: این شعار محقق خواهد شد اگر بدون حضور سندیکاها و ذی نفعان برای صنایع تصمیم گیری نشود، خواسته‌های ذی نفعان را بشنوند و بر اساس آنها تصمیم گیری شود. بخشنامه‌های خلق الساعه صادر نشود چرا که در ابتدای سال شاهد هستیم که این بخشنامه‌ها در حال صدور است و چندین بخشنامه که مانع تولید است، در شروع سال صادر شده است.

پیرصالحی ادامه داد: سال گذشته بخشنامه‌ای مانند بخشنامه هزینه IRC مطرح شد که با پیگیری‌های مستمر هنوز مشکل رفع نشده و نمونه بخشنامه دیگری که در ابتدای سال ابلاغ شد، این است که تمامی شرکت‌های داروسازی فعال در بخش سلامت، ملزم به استفاده از اسکرچ بر روی محصولات شدند، در صورتی که برای محصولات تولید داخلی اصلاً نیازی به اسکرچ نیست و یک کد اضافه است و برای داروهای تولید داخل کاربردی ندارد و در عوض زمان و هزینه‌های زیادی به بخش تولید متحمل می‌کند.

وی افزود: اولتیماتوم این بخشنامه برای پیاده سازی این طرح نیز تا اردیبهشت ۱۴۰۰ است که اعمال آن تا این زمان نشدنی است و حتی تا پایان سال هم شدنی نخواهد بود که اگر هم شدنی باشد نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه یک فرایند زائد است که هیچ کمکی به تولید، توزیع و نظارت نخواهد کرد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: