کد خبر: ۲۷۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 06
در تهران نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا دوازدهم فروردین سال ۱۴۰۰، بیش از ۹۸هزارو 533 مورد سرپایی مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و ۷9‌هزارو 42 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۹هزارو 592 نفر نیز فوت کرده‌اند.

شفاآنلاین>سلامت> بوستان‌های تهران بسته شد؛ اما فردای آن مردم با متروها و اتوبوس‌های شلوغ به سر كار خود بازگشتند. موج چهارم كرونا آن هم از نوع كرونای جهش‌یافته آغاز شده است. پارادوكس این مدت درباره اینكه مدیریت ضیف است یا مردم مقصرند كه رعایت نمی‌كنند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش شفاآنلاین: طبق گزارش وزارت بهداشت افزایش تعداد بستری‌ها در تهران 50 تا 70 درصد افزایش یافته است. از ششم تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۰، در کشور 91‌هزارو 948 مورد سرپایی مثبت شناسایی شده است. همچنین هفت‌هزارو 648 نفر در این مدت در بیمارستان‌ها بستری شدند و

۶۴۸ نفر نیز فوت کرده‌اند. در تهران نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا دوازدهم فروردین سال ۱۴۰۰، بیش از ۹۸هزارو 533 مورد سرپایی مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و ۷9‌هزارو 42 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۹هزارو 592 نفر نیز فوت کرده‌اند.

اما نكته مهم این است كه هنوز تعطیلات و سفرهای نوروزی تأثیر افزایشی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به‌طور کامل بر جا نگذاشته است. وزارت بهداشت درخواست كرده است «کلیه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفتند خواهشمندیم حداقل تا پنج روز پس از بازگشت از سفر از حضور در میهمانی خودداری کنند». در پنج مرکز توان‌بخشی شهرستان‌های استان تهران یعنی در شهرستان‌های ری، شهریار، قدس و رباط‌کریم و تهران تزریق واکسن کرونا به میزان حدود دو هزار دوز صورت گرفته است. در كهریزك اما اتفاق عجیبی رخ داده است.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان تهران درباره واكسیناسیون آسایشگاه کهریزک گفت: «در نوبت اول هزارو 663 واکسن به مددجویان و پرسنل آسایشگاه تزریق شده است و همچنین در مرحله دوم، تزریق 973 دوز واکسن کرونا صورت گرفته است». این مسئول مشخص نكرد تزریق 590 دوز كمتر چه دلیلی داشته است؟ اما تلخ‌ترین خبر همه این روزها بی‌تفاوتی مسئولان به واكسیناسیون همگانی است كه هر روز تاریخش دیرتر و دیرتر می‌شود. اگر قبل‌تر تیرماه زمان این اتفاق اعلام شده بود، حالا به مهر موكول شده است. در حالی ‌كه مثلا كشور همسایه، تركیه، تقریبا یك‌ششم جمعیتش را واكسینه كرده است. درخواست عموم مردم، خرید واكسن و واكسیناسیون عمومی است.روزنامه شرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: