کد خبر: ۲۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - 2021March 29
احتمالا ناسا درگیر مسائل مختلف خواهد شد. بدیهی است که یک سیستم غذایی باید قابل اعتماد باشد، در غیر این صورت ممکن است سلامت خدمه به خطر افتد.
شفاآنلاین>سلامت>ناسا برای کسانی که مسئله تامین غذای فضانوردان در ماموریت سفر به مریخ را حل کند، ۵۰۰ هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.
به گزارش شفاآنلاین:به نقل از سی‌نت یکی از موضوعات رایجی که همواره برای علاقه‌مندان به حوزه فضا محل سوال بوده این است که این مجموعه چگونه قصد دارد به فضانوردانی که برای انجام یک ماموریت بالقوه به مریخ می‌روند، غذا دهد؟

در همین رابطه گریس ال داگلاس، سارا آر زوارت، اسکات ام اسمیت، دانشمندان علوم غذایی از ناسا اخیرا مقاله‌ای را در مجله تغذیه منتشر کرده‌اند که جزئیات موضوع را شرح می‌دهد. آن‌ها هنوز همه پاسخ‌ها را ندارند، اما در مرحله شناسایی مسائل اصلی هستند.

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان تنها می‌توانند ۲۰ درصد از غذای خود را همراه داشته باشند. ۸۰ درصد باقیمانده از مجموعه غذا‌های مشترک و استاندارد به دست می‌آید. این کار از طریق وسایل نقلیه مجدد تامین می‌شود که علاوه بر غذایی که می‌تواند برای مدت طولانی ذخیره شود، میوه و سبزیجات تازه نیز به همراه می‌آورد؛ اما این مسئله در مورد یک ماموریت طولانی به مریخ بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد استراتژی فعلی ناسا تمرکز بر اصول و ایجاد استراتژی غذایی پیرامون آن‌ها باشد که شامل ایمنی، ثبات، خوش طعم بودن، تغذیه، به حداقل رساندن منابع، تنوع، قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده می‌شود. هر سیستم غذایی ایجاد شده هم به احتمال زیاد به وسایل جدید و آماده فضا احتیاج دارد.

مریخ

احتمالا ناسا درگیر مسائل مختلف خواهد شد. بدیهی است که یک سیستم غذایی باید قابل اعتماد باشد، در غیر این صورت ممکن است سلامت خدمه به خطر افتد. به دلایل واضح نیاز است که غذا به سفینه برده شود، اما به نظر می‌رسد ناسا معتقد است که پرورش غذا در آن نیز ضروری است.

برای کمک به حل این مسئله، ناسا ۵۰۰ هزار دلار پاداش از طریق چالش غذایی Deep Space خود برای کسانی که بهترین راهکار را داشته باشند در نظر گرفته است؛ و مانند بسیاری از نوآوری‌هایی که ناسا طی سال‌های گذشته داشته است، این مورد می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای برای انسان‌های باقی مانده در زمین داشته باشد؛ راه حل‌های این چالش می‌تواند راه‌های جدیدی برای تولید مواد غذایی در سراسر جهان فراهم کند، به ویژه در محیط‌های خشک، مناطقی که کمبود منابع دارند و نیز در مکان‌های جدید مانند مناطق شهری و در مکان‌هایی که بلایا، زیرساخت‌های مهم را مختل می‌کنند.
برچسب ها: جایزه ، چالش ، ماموریت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: