کد خبر: ۲۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 11
شفا آنلاین - وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت مقدمه ای برای افزایش مشارکت مردم در مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی است.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در حاشیه همایش کودکان کار (جشن کارنامه) گفت: طرح تحول سلامت در واقع مقدمه‌ای برای تحول بنیادین در نظام سلامت است.

وزیر بهداشت در خصوص زمان اجرای فاز دوم برنامه تحول نظام سلامت افزود: برنامه‌های تحول درحوزه بهداشت ‌آماده است و به زودی اعلام می شود ولی یک نگرانی در بین افراد دلسوز بهداشت و درمان و دوستان وجود دارد که در مورد تأمین منابع است.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد امنیت کامل برای همکاران مجری این برنامه در سراسر کشور هستیم از این جهت که هر اقدامی را زمانی شروع کنیم که مطمئن شویم اعتبارات آن هم به موقع برسد.

هاشمی گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم. امیدوارم که هیچکدام از مردم و فعالان عرصه سیاستگذاری سلامت تصور نکنند که با این اقدامات، مشکلات بهداشت و درمان مردم حل شده است، واقعیت این است که بسیاری از مشکلات هنوز پا بر جاست، خیلی از این مشکلات هم فقط با پول حل نمی‌شود. باید ساختار را تغییر دهیم که باید روی آن کار کنیم.

وزیربهداشت گفت: مهمترین مشکل ما ایجاد این فرهنگ است. ما حتی داخل سازمان وزارت بهداشت هم برای ایجاد این فرهنگ مشکل داریم برای اینکه همه فکر می‌کنند، حوزه بهداشت و درمان حاکمیتی است و فکر دولتی آنها را نمی‌شود تغییر داد. به خصوص در حوزه بهداشت که خیلی سخت تر است و در حوزه درمان هم مشکل داریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: