کد خبر: ۲۷۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 15
پزشکان طرف قرار داد در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی با ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار اقدام کنند.

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران گفت: در اجرای طرح نسخه الکترونیک ۸۰ درصد از مطالبات پزشکان و ۳۰ درصد از مطالبات داروخانه ها روزانه پرداخت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: «عباس اورنگ» روز دوشنبه گفت: مطالبات باقی مانده پزشکان و داروخانه ها، حداکثر تا دو هفته بعد از پایان هر ماه پرداخت می شود و مطالبات ایجاد شده ازطریق سامانه نسخه نویسی در بهمن ماه کاملا تسویه و پرداخت شده است.

وی با اشاره به الزامات اجرای نسخه نویسی پزشکان و موسسات طرف قرار داد با سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: تقریبا تمام داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی، طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند و باید در اجرای نسخه نویسی پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد (رویت کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی) و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان (پوشش بیمه‌ی درمان) از روش‌های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه‌نویسی و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران  ادامه داد: پزشکان  طرف قرار داد در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه  با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی با ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار اقدام کنند.

اورنگ گفت: تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان (ep.tamin.ir) و دریافت نام کاربری، برای بیماران نسخه الکترونیکی بنویسند.

وی در ادامه توضیح داد: پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد که  خود مبادرت به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک کرده اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان مانند  ep.tamin.ir و   darman.tamin.ir  استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار و مورد نظر خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری طرف قرارداد خود، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران گفت: در طرح نسخه الکترونیکی هر بیمار می‌تواند با مراجعه به سایت با کد کاربری، سابقه پزشکی خود را در سامانه مشاهده کند و پیشگیری از اشتباهات تجویزی پزشک با توجه به مشاهده سوابق حساسیت های دارویی بیمار را می توان از دیگر مزایای این طرح دانست.

اورنگ ادامه داد: در حال حاضر مشکلات به وجود آمده تنها نیازمند هماهنگی‌های بیشتر و تشکیل جلسات برای  رفع ابهامات است وبه دریافت کنندگان خدمات درمانی توصیه می شود تا  درصورت بروز مشکل با شماره تلفن ۱۴۲۰ از هر نقطه از کشور، سئوالات و مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به مزایای طرح نسخه الکترونیک، اظهار داشت: کمک به حفظ محیط زیست با حذف کاغذ، جایگزینی کارت ملی برای دریافت تمامی خدمات درمانی، رعایت موارد بهداشتی در دوران همه گیری بیماری کرونا و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دارویی و در مانیبرخی از مزایای این طرح هستند که از ابتدای اسفند ماه سالجاری محقق شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران با اشاره به روش های استعلام استحقاق درمان بیمه شدگان با کد ملی، اظهار داشت: مراجعه به سایت medical.tamin.ir، شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* ، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴*، استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir ، شماره‌گیری #۱۶۶۶* ، انتخاب گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی)، روش‌های  استعلام استحقاق درمان است.

اورنگ افزود: در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند و تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه es.tamin.ir  در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه  بیمه شدگان استقبال خوبی از طرح خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی داشتند، اظهار داشت: بر اساس  نتایج بررسی اداره کل آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، استقبال بیمه شدگان از خدمات خرید خدمت سربازی، هدیه ازدواج و کمک هزینه مراسم ترحیم با اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری بیش از ۹۰ درصد در اسفند ماه بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران گفت: خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که طی ماه‌های اخیر با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال توسعه و پیاده سازی است، تسهیل قابل توجهی در خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش داشته و این طرح در پایان پیاده سازی مزایای متعددی برای مجموعه کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت.

اورنگ ادامه داد: این طرح با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجعه حضوری سالیانه مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی انجام گرفت و کاهش این حجم از مراجعات قطعاً موجب تحول اساسی در ارائه خدمات خواهد شد، تحول در الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری، کنترل و نظارت بر این فرآیندها، کاهش سوء استفاده و تخلفات احتمالی نیز با تکمیل طرح ۳۰۷۰ به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تنها چند طرح از ۳۰ طرح خدمات غیر حضوری باقی مانده که آنهم بعلت نیاز به هماهنگی با سایر دستگاه های و ادارات مرتبط  زمان بر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‎های استان تهران: موارد باقی مانده با تعاملات لازم در اسرع وقت صورت گرفته تا خانواده بزرگ تامین اجتماعی به سهولت هر چه بیشتردر هرزمان ومکان به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: