کد خبر: ۲۷۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 10
دکتر محمد رضا امینی فرد گفت: به نظر می رسد واقعی کردن تعرفه ها براساس قیمت تمام شده در بهبود تشخیص ها و کاهش هزینه های درمانی ودارویی و همچنین بهبود اقتصاد سلامت نقش بسزایی خواهد داشت .


شفاآنلاین>سلامت>نماینده جامعه آزمایشگاهیان کشور در شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به تورم موجود ، ارزبری تجهیزات و کیت های ازمایشگاهی گفت: در طول سالیان گذشته آزمایشگاهها با افزایش سرسام آور هزینه ها و رشد چند ده درصدی تعرفه مواجه بوده اند و بواقع تناسبی بین هزینه ها،تعرفه مصوب ودرآمد آزمایشگاهها وجود ندارد . 

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمد رضا امینی فرد عضو شورای عالی نظام پزشکی و رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران با اشاره به این که حوزه آزمایشگاهی کشور در طول سالیان گذشته علیرغم اهمیت فزاینده آن بدرستی مورد توجه و اقبال تصمیم گیران و سیاست گذاران سلامت کشور قرار نگرفته است ،بر لزوم بازنگری نقش و جایگاه آزمایشگاهها در چرخه تشخیص و پیگیری درمان تاکید کرد.

وی با اشاره به این که بیش از هفتاد درصد تشخیص ها در آزمایشگاههای کلینیکال و آناتومیکال صورت می پذیرد؛ افزود:  همواره تشخیص و پیشگیری بر درمان مقدم بوده است ولی با این حال حدود پنج درصد از سرجمع اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور به بخش آزمایشگاهی تخصیص می یابد که رقم بسیار ناچیزی است .

وی ادامه داد : به نظر می رسد واقعی کردن تعرفه ها براساس قیمت تمام شده در بهبود تشخیص ها و کاهش هزینه های درمانی ودارویی و همچنین بهبود اقتصاد سلامت نقش بسزایی خواهد داشت .

نماینده جامعه آزمایشگاهیان کشو در شورای عالی نظام پزشکی وضعیت آزمایشگاههای دولتی و دانشگاهی و بخش های پاتولوژی دولتی را از نظر اعتبارات و پرداخت ها به همکاران پاتولوژیست و حتی کارشناسان آزمایشگاه را نامناسب عنوان کرد و گفت: باید توجه کافی به بخش های کلینیکال و آناتومیکال بیمارستانها و مراکز دولتی داشت .

امینی فرد ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه و نمونه برداری آنلاین  را بر خلاف استاندارهای مقبول بین المللی و در تناقض با معیارهای پری آنالیتکال و واجد تبعات انتظامی برشمرد و خاطرنشان کرد: تعامل وزارت بهداشت و درمان با انجمن های سه گانه پاتولوژی ، دکترای حرفه ای و متخصصین آزمایشگاهی به عنوان نماینده قاطبه بیش از 95درصد آزمایشگاههای کشور در تدوین آئین نامه های مربوطه و تعرفه گذاری و سایر مباحث ضروری است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: