کد خبر: ۲۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
رئیس سازمان نظام پزشکی درگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص تعیین تعرفه های بخش خصوصی که از این سازمان سلب شده،گفت: ما برای بازگردان این حق به نظام پزشکی در تلاشیم و در این راستا نیازمند مشارکت و جلب نظر مجلس،وزرای بهداشت و تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی هستیم.

دکتر علیرضا زالی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: البته طی سالیان اخیر سازمان نظام پزشکی نسبت به این موضوع نقش بسیار کارشناسی از خود اعمال کرده است.

وی با اشاره به این که هر ساله تعرفه ها بر مبنای پایه تعیین شده نظام پزشکی در سال 1390 اعلام می شود خاطرنشان کرد: این امر حاکی از آن است که تا سال مذکور تعیین تعرفه های بخش خصوصی توسط این سازمان انجام  شده است.

زالی تصریح کرد: تا زمان تعیین تعرفه های بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی این تعرفه ها ، از نظر کارشناسی و علمی مورد حمایت بوده و میزان تعرفه ها هم بر اساس همان مبنای سالیانه رشد کرده است.

به گفته وی از زمانی که دیگر اعلام تعرفه های بخش خصوصی به طور مستقیم توسط نظام پزشکی انجام نشده گفت :پایه تعرفه ها نیز بر اساس تعرفه سال 1390 نیز پایه گذاری شده است.

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین درباره رضایت نامه ای که قبل از عمل جراحی از بیماران گرفته می شود نیز اظهار داشت: در رضایت نامه ها به صراحت به بحث برائت اشاره شده که از نظر قانونی هم پشتوانه دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: